جمعه 27 مهر 1403 | Friday 18 October 2024

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: نمایشگاه توانمندیهای روستا و عشایر فرصتی است برای معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایع‌دستی در روستاهای این شهرستان است.


▪️به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر در آئین افتتاح نمایشگاه و جشنواره توانمندیهای روستایی در شهرستان زرندیه گفت: حضور غرفه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و اقامتگاه‌ بوم‌گردی نگین حسین آبادی معرف بخشی از توانمندیهای روستائیان این منطقه و جامعه هدف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان است.
▪️رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه افزود: فرا رسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر را در حالی گرامی می‌داریم که از روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری مدت زیادی نگذشته است. این هم‌زمانی فرصتی مغتنم فراهم می‌کند تا به همبستگی این دو پدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی توجه کرده و ارتباط بنیانی روستا و عشایر را با صنعت گردشگری بررسی کنیم.
▪️رنجبر افزود: در واقع روستاها و عشایر به سبب ظرفیت‌ها و مختصات منحصر به‌فردشان همواره بخشی از جاذبه‌های گردشگری در ممالک مختلف دنیا به شمار می‌روند، در واقع ظرفیت‌های روستایی و عشایری وضعیتی را بوجود آورده‌اند تا در برنامه‌ریزی‌های صنعت گردشگری از جایگاهی رفیع برخوردار شود، از جمله روابط مشترک گردشگری با روستا و عشایر می‌توان به تورهای عشایری با تجربه زندگی کردن در میان عشایر و شناخت آداب و رسوم، خوراک، پوشاک و نحوه زیست آنان در طبیعت یاد کرد.
▪️او با اشاره به اینکه حضور گردشگران داخلی و خارجی در روستاها یا در میان عشایر، علاوه بر افزایش درآمدهای روستایی و عشایری و کمک به توسعه اقتصادی روستا می‌کند ادامه داد: آموزش گردشگران در زمینه شناخت طبیعت و راه‌های مواجه با آن بدون این که بدان آسیبی وارد کنند، ضرورت غیر قابل انکار است.
▪️نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایری از 17 تا 20 مهر ماه در سالن ورزشی مامونیه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group