رييس اداره ثبت احوال ساوه گفت: از آغاز اجراي طرح صدور شناسنامه مكانيزه در اين شهرستان تاكنون حدود 21 هزار و 980 جلد شناسنامه صادر و تحويل متقاضيان شده است.
عبدالرضا كريمي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با بيان اينكه اجراي طرح صدور شناسنامه مكانيزه افراد بالاي ۱۵ سال از مهرماه سال ۸۹ آغاز شده است، افزود:. طراحي زيبا، امكان اسكن عكس، افزايش ضريب امنيتي بر روي صفحات شناسنامه و دوام بالا از مزاياي شناسنامه هاي مكانيزه است.
وی با بیان اینکه در شناسنامه هاي مكانيزه امكان جعل و يا هرگونه سوء استفاده وجود ندارد، اظهار کرد: شناسنامه به عنوان اصلي ترين سند هويتي، از جايگاه مهمي برخوردار است لذا دولت براي مناسب سازي صدور شناسنامه در سال هاي اخير اقدامات مطلوبي انجام داده است.
وي بیان کرد: با توجه به برنامه ريزي انجام شده تمام شناسنامه هاي قديمي با شناسامه طرح جديد تعويض خواهند شد.
وی اضافه کرد: انجام خدمات به صورت الکترونیکی یکی از اهداف سازمان ثبت احوال کشور است، افزود: این سازمان در راستای تکریم ارباب رجوع و برطرف شدن حوائج سجلی آحاد مردم گام های بلندی برداشته است.
وی با بیان اینکه شهرستان ساوه جزو ده مرکز اول کشور است که به صدور شناسنامه کشوری دست یافته است، افزود: صدور شناسنامه مکانیزه به صورت کشوری این امکان را فراهم می کند که هریک از اتباع ایرانی در هر نقطه از کشور عزیزمان ایران بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه بتوانند خدمات سجلی را در اداره ثبت احوال محل سکونت شان در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال اشخاصی که در شهرستان ساوه سکونت دارند و محل صدور شناسنامه ایشان هریک از شهرهای کشور باشد اداره ثبت احوال ساوه با بهره گیری از آرشیو اسناد هویتی شناسنامه ایشان را یک روزه تعویض و تحویل می کند.
رئیس ادره ثبت احوال در ادامه با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: ارائه کارت هوشمند ملی از دیگر اقدامات ثبت احوال شهرستان ساوه است که به دنیال ایجاد بستر مناسب به منظور اجرایی کردن آن هستیم.
کریمی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال با استعانت از خدای تعالی حداقل دو ایستگاه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در شهر ساوه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.