مدیر صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: مقدمات اجرای طرح شبنم از ابتدای خردادماه سالجاری آغاز و عملیات اجرایی آن از ابتدای تیرماه در سطح شهرستان رسما آغاز شده است.
نصرت الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با بیان اینکه طرح شبنم مخفف عبارت (شبكه بازرسي و نظارت مردمي) است، افزود: داشتن کد رهگیری برای کالاهای مشمول اجرای این طرح الزامی است و چنانچه کالاهای مشمول کد رهگیری طرح شبنم را نداشته باشند حتی در سطح خرده فروش، عرضه قاچاق محسوب شده و کالا جمع آوری و با واحد مربوطه برخورد های لازم صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به پنج گروه کالاهای وارداتی مشمول اجرای این طرح افزود: دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، رایانه و تجهیزات مربوط و تلفن همراه مشمول دریافت بارکد در مرحله نخست طرح شبنم قرار دارند.
وی ایجاد فضای رقابتی برای افزایش کیفیت کالاها و شفاف شدن اقتصاد کشور را از مهمترین مزایای طرح شبنم عنوان کرد و اظهار کرد: پیشگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد، بی کیفیت، تقلبی و قاچاق از مزایای اجرای این طرح است.
این مقام مسوول شناسنامه دار شدن کالاها، تشخیص کالای اصلی از تقلبی، حمایت از واردکنندگان قانونی که حقوق عمومی را تامین می کنند و نیز حمایت از تولید داخلی و اشتغال مولد با مسدود شدن راههای قاچاق را از دیگر مزیت های اجرای طرح شبنم برشمرد.
وی خاطر نشان کرد:از آنجا که با اجرای طرح شبنم زمینه برای عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق از بین می رود در کاهش قاچاق کالا بسیار موثر خواهد بود از این طریق حقوق مصرف کنندگان و واردکنندگان رسمی به خوبی تامین می شود.
موسوی تصریح کرد: با اجرای کامل طرح شبنم در سال حمایت از تولید ملی ، گام مهمی در افزایش انگیزه سرمایه گذاری و اشتغال در کشور برداشته می شود.