رئیس سازمان ثبت احوال کشور به همراه مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی، جمعی از مسوولان کشوری و استانی ثبت احوال، فرماندار ساوه، منتخب مردم ساوه و زرندیه از اداره ثبت احوال شهرستان ساوه بازدید بعمل آورده و از نزدیک در جریان اقدامات و فعالیتهای این سازمان قرار گرفت.
رئیس سازمان ثبت احوال در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هدف از سفر به استان مرکزی و شهرستان ساوه بازدید از ادارات ثبت احوال و بررسی نحوه خدمت رسانی به مردم است.
محمد ناظمیاردکانی افزود: در جریان سفر به استان مرکزی جلسه شورای ثبت احوال نیز با حضور استاندار مرکزی تشکیل و تصمیمات خوبی برای توسعه ثبت احوال و نیازهایی که برای ارائه خدمات شایسته به مردم صورت می گیرد اتخاذ شد.
وی همچنین در خصوص صدور شناسنامههای مکانیزه گفت: هم اکنون در چند استان کشور به خصوص استانهای مرزی فراخوان صدور شناسنامه مکانیزه صادر شده و صدور این شناسنامه از سال گذشته آغاز شده است.
وی بیان کرد: شناسنامههای قدیمی نیز همچنان اعتبار خود را دارند و برای استفاده از آنها هیچ مشكلی وجود ندارد.
معاون وزیر کشوربا اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی نیز از شش ماه دوم سالجاری آغاز خواهد شد، بیان کرد: كارت هوشمند ملی دارای ظرفیت های متنوعی است به طوری كه می تواند جایگزین بسیاری از كارت های شناسایی و حتی كارت اعتباری نیز باشد و این کارت همراه با امضا الکترونیکی است که راه سوء استفاده را مسدود خواهد کرد.
ناظمی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از این پس فرآیند تغییر نام گردش قضایی نداشته و آیین نامه اجرایی تغییر نام نیز به مراکز استانها ابلاغ شده است و مردم می توانند نامهای خود را براساس کتاب فرهنگ نامگزینی تغییر دهند.