سه شنبه 1 آبان 1403 | Tuesday 22 October 2024

تمامی اخبار

یک خیر در حالی برای ساخت مجتمع بزرگ ورزشی در ساوه اعلام آمادگی کرده که تامین اراضی مورد نیاز این طرح با اما و اگرهایی همراه است.

به گزارش ایرنا، یکی از خیران خوشنام ساوه‌ای که اقدامات خیرخواهانه‌ای چون ساخت حدود ۱۰ مدرسه و یک پردیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع را دارد برای احداث یک مجتع ورزشی بزرگ در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

این خیر اکنون هم در حال ساخت یک مجتمع آموزشی متشکل از ۶ مدرسه دیگر در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع است که این طرح به عنوان بزرگترین مدرسه خیرساز کشور نیز شناخته می‌شود.

اعلام آمادگی این خیر برای ساخت مجتمع بزرگ ورزشی در ساوه، برای این شهرستان که در رتبه دوازدهم استان مرکزی از نظر شاخص فضای ورزشی قرار دارد یک فرصت استثنایی است.

دستگاه‌های اجرایی متولی این بخش با هم افزایی در راستای تامین این زمین اقدامات لازم را انجام دهند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که این خیر آماده ساخت این مجتمع ورزشی در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار با تمام امکانات است.

حجت الاسلام شیخ محمد سبزی یادآور شد: با این اقدام خداپسندانه می‌توان به بسیاری از نیازهای ساوه به فضا و تجهیزات ورزشی در این شهرستان برای تشکیل تیم‌ها و تربیت قهرمانان ورزشی پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه اما تامین زمین برای این طرح هم اکنون با مشکلاتی مواجه است اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی متولی این بخش با هم افزایی در راستای تامین این زمین اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین تشکیل انجمن خیران بخش ورزش را اولویت‌های پیش روی این شهرستان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مقدمات ثبت این انجمن انجام شده و به زودی شاهد آغاز فعالیت آن خواهیم بود.

فرصتی تاریخی چشم انتظار استفاده

رییس اداره ورزش و جوانان ساوه هم در این ارتباط گفت: این خیر در اعلام آمادگی خود، استفاده از تمام توانش برای ساخت مجتمعی برای تقویت زیرساخت های وزش‌های پایه و مادر را در صورت تامین زمین بیان کرده است.

حجت فراتی این اقدام را فرصتی تاریخی و منحصر به فرد برای شهرستان اعلام کرد و یادآور شد: اداره ورزش و جوانان درصدد است با تعامل و همکاری سایر دستگاه ها با تلاشی جهادی از این فرصت تاریخی نهایت بهره را به نفع ورزش شهرستان ببرد.

بر اساس آمار سال ۱۳۹۷ سرانه ورزشی ساوه برای هر شهروند حدود ۶۹ سانتی متر است

وی با بیان اینکه قطعه زمینی برای واگذاری به خیر در شهرک علوی شناسایی شده است افزود: بر اساس آمار سال ۱۳۹۷ سرانه ورزشی ساوه برای هر شهروند حدود ۶۹ سانتی متر است که با احتساب افزایش جمعیت در پنج سال گذشته، شاخصی وزرشی اکنون در پایین‌تر از این مقدار قرار دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان ساوه رتبه شاخص فضای فیزیکی ورزش این شهرستان در استان مرکزی را رتبه دوازدهم و در آخرین رتبه اعلام کرد و گفت: پیش از اعلام این خیر یک هکتار زمین برای احداث اماکن ورزشی از محل اراضی دولتی تامین شده بود و هم اکنون در حال پیگیری مراحل اداری آن هستیم.

یادآور شد: مقرر شده در اولین گام این یک هکتار زمین به خیر تحویل شود تا در در اولین مرحله نسبت به ساخت اماکن ورزشی در آن اقدام شود.

آماده واگذاری اراضی به صورت مرحله‌ای هستیم

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه هم در این ارتباط با بیان اینکه در شهرک علوی ۲ قطعه زمین به وسعت حدود ۳۰ هکتار با کاربری ورزشی وجود دارد افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته این اراضی با برخی مشکلات حقوقی مواجه بوده و تحویل آن به خیر مستلزم رفع این مشکلات است.

حمزه فضلی یادآور شد: مالکیت بخشی از این اراضی متعلق به دولت است و آماده هستیم تا رفع معارض در دستگاه قضایی اراضی به صورت مرحله‌ای در اختیار خیر قرار بگیرد.

برای کاهش شکاف کمبود فضای ورزشی ساوه با سایر شهرستان‌های استان مرکزی استفاده از این فرصت یکی از مهمترین گام‌های عملی است که انتظار می رود تصمیم گیران و تصمیم سازان شهرستان با هم افزایی به دنبال عملی شدن این وعده خیر باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group