پنجشنبه 29 شهريور 1403 | Thursday 19 September 2024

تمامی اخبار

 

همزمان با بهره‌برداری از پیست موتورسواری ویژه بانوان  در ساوه علاقه‌مندان به این رشته پا در رکاب موتورسیکلت گذاشتند.

به گزارش ایرنا، موتورسورای به عنوان یکی از رشته‌های مهیج ورزشی است که کمتر نقاطی از کشور پیست مخصوص بانوان برای این رشته را دارد که این مساله باعث عدم بهره‌مندی بانوان از این ظرفیت برای سلامتی و ورزش استفاده کنند.

ساوه شهری با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز تا امروز از این امکان بی‌بهره بود اما با تلاش‌های چهارساله یک بانوی علاقه‌مند به این حوزه، حمایت های مسوولان دستگاه و نهادها صاحب پیست موتورسواری در چهار رشته شد.

زهره فهیمی موسس آموزشگاه موتورسیکلت پارس برای صدور گواهینامه ویژه آقایان در ساوه است که روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از چهارسال قبل با توجه به علاقه‌مندی برخی از بانوان به رشته موتوسواری ایده تاسیس پیست ویژه زنان آغاز کردم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایجاد پیست ویژه بانوان نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌ها و استانداردهای لازم برای تامین امنیت و سلامت فعالان این رشته است در چهار سال گذشته تمامی مجوزها از سوی دستگاه‌های مرتبط اخذ و هم اکنون در سایت پروازی شهید طهمورثی راه اندازی شد.

فهیمی با اشاره به اینکه تمامی جوانب ایمنی در این پیست رعایت شده است افزود: پیست موتوسواری بانوان ساوه در زمینی به طول یک کیلومتر با ۲۰۰ متر عرض ایجاد شده تا بتوانیم در چهار رشته اصلی موتوسواری بانوان علاقه مند را آموزش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۳۰۰ نفر از علاقه مندان برای شرکت در دوره‌های آموزشی نام نویسی اولیه را انجام داده اند و هم اکنون مراحل نهایی ثبت نام این علاقه مندان در حال انجام است.

به گفته وی، مجوز آموزش مراحل مقدماتی تا پیشرفته چهار رشته موتور سیکلت با ظرفیت‌های ۱۲۵، ۲۰۰ و ۲۵۰ سی‌سی و همچنین موتور کراس برای این پیست اخذ شده اما آموزش رشته کراس فعلا راه اندازی نشده است.

این مربی رشته موتورسواری ویژه بانوان یادآور شد: راه‌اندازی یک رشته ویژه بانوان، افزایش خدمات عمومی برای تفریحات سالم، امکان زمینه تخلیه هیجانات، استعدادیابی و تربیت قهرمانان ورزشی از جمله اهداف راه اندازی این پیست است.

رییس اداره ورزش و جوانان ساوه هم در این رابطه،‌ پیست موتورسواری ویژه بانوان این شهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی پس از بررسی طرح توجیهی مجوزات این پیست را صادر کرده است.

حجت فراتی راه‌اندازی این پیست را عاملی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و خدمات ورزش حرفه‌ای در این شهرستان اعلام کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان از حضور بخش خصوصی در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات ورزشی استقبال ویژه ای دارد.

این پیست با حضور جمعی از مسوولان و بانوان در بلوار معصومیه ساوه در محل سایت پروازی شهید طهمورثی ساوه افتتاح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group