مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: خیرین مدرسهساز به مناطق کمتر برخوردار و حاشیهای شهرستان ساوه توجه ویژه کنند.
جواد لنجابی چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ در آئین افتتاح و اجرای طرح توسعه چند واحد آموزشی و تجلیل از چند خیر مدرسه ساز ساوجی اظهار کرد: مدرسه ۶ کلاسه اقدس طهمورثی و مرحوم حسن مهندسی با ۷۸۸ متر مربع زیربنا در دو طبقه با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به صورت خیرساز احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفت تا دانش آموزان این منطقه بتوانند از یک فضای آموزشی مناسب برخوردار شوند.
وی بیان کرد: احداث مدارس و توسعه آنها در نقاط حاشیهای که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است یک ضرورت است و تلاش خواهیم کرد تا با مشارکت خیرین شهرستان ساوه که یک شهر مهاجرپذیر و برخوردار از نقاط حاشیهای متعددی است نسبت به احداث فضاهای آموزشی مشارکت بیشتری صورت گیرد.
لنجابی در ادامه ارائه خدمات و تقویت زیرساختها در مناطق کمتر برخوردار را رویکرد دولت سیزدهم دانست و افزود: از دو هزار دانش آموز ورودی به نظام تعلیم و تربیت استان مرکزی حدود ۱۲۰۰ دانش آموز متعلق به شهرستان ساوه است که نشانگر برخورداری این منطقه از مزیتهای صنعتی و تولیدی و مواجهه آن با پدیده مهاجرپذیری است.
وی همچنین اجرای طرح توسعه چهار کلاسه آموزشگاه شمس زرندی با زیربنای ۲۷۰ متر مربع با صرف هزینه دو میلیارد تومان و نیز اجرای طرح توسعه دو کلاسه آموزشگاه روستای احمدآباد با ۹۱ متر زیربنا و صرف هزینهای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان را از دیگر پروژههای قابل بهرهبرداری در ساوه دانست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: ساوه از جمله شهرستانهایی است که سالانه افزون بر هزار نفر بر جمعیت دانش آموزی آن افزوده میشود و نیازمند مشارکت خیرین و تخصیص اعتبارات دولتی برای ساخت مدرسه است.
اصغر قراخانلو افزود: با وجود احداث چهار مدرسه جدید در سال تحصیلی جدید اما همچنان تراکم دانش آموزی در مدارس این شهرستان وجود دارد و حدود ۸۰ درصد مدارس دولتی این شهرستان به صورت دوشیفته فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه حق دانش آموزان ساوجی نیست که به صورت دوشیفته تحصیل کنند، بیان کرد: اگر روند مدرسهسازی با رشد جمعیت دانش آموزی همخوانی و تناسب نداشته باشد این احتمال وجود دارد که برخی از مدارس به صورت سه شیفته دایر شود.
قراخانلو خواستار مشارکت حداکثری خیرین برای مدرسه سازی در این شهرستان شد و افزود: اداره مدارس به صورت دوشیفته موجب افت کیفیت برخی برنامه های آموزشی و فرهنگی خواهد شد و امیدواریم با توسعه مدرسه سازی از دوشیفته شدن مدارس جلوگیری شود.
در این مراسم از تنی چند از خیرین مدرسه ساز و خانواده های آنان با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.