امام جمعه ساوه گفت: شاکله رفتاری نوجوانان و جوانان در مدارس شکل می گیرد
حجتالاسلام سیدابراهیم حسینی در دوره توانمندسازی مشاوران، مربیان و معاونان پرورشی مدارس شهرستان ساوه با اشاره به جایگاه و ارزش معلم و علمآموزی در آیات و روایات گفت: مسئولان موظف به تکریم معلمان هستند چراکه کار معلمان، انسانسازی است.
وی تکریم معلمان، را تکریم جایگاه علم دانست و تصریح کرد: کلید اصلاح و آبادانی کشور در گرو تولید علم است و اگر خواهان حرکت جامعه به سمت پیشرفت همه جانبه و رشد تعالی هستیم؛ باید معلمان تکریم شوند.
اوخاطرنشان کرد: برای تربیت نسلی اندیشمند و متعهد و برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه باید معلمان و مربیان در مدارس این تفکر را به عنوان ارزش در باور دانشآموزان نهادینه کنند.
امام جمعه ساوه ادامه داد: بزرگترین خدمت به بشر این است که آنان را طوری تربیت کنیم که راه درست را انتخاب کنند که به منزله رشد فکری افراد است.
وی با اشاره به آیات الهی گفت: اگر یک فرد را بتوان هدایت کرد در واقع جامعهای اصلاح شده است و این امر در نزد خداوند ارزشی دارد، که قابل تصور نیست.
حجتالاسلام حسینی با اشاره به اینکه معلمان و مربیان باید به عنوان الگوی عملی دانشآموزان حلقه وصل جوانان به ذات حق تعالی باشند، تصریح کرد: در اهمیت فرهنگسازی همین بس که مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتهاند، از این رو برنامههای کلان کشور باید بر محور فرهنگ تدوین شود.
به گزارش ایسنا؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ساوه نیز گفت: آموزش و پرورش متولی اصلی فرهنگسازی در جامعه است.
محمد رشید معلمی را یک هنر خواند و افزود: مربیان پرورشی دارای هنر برتر هستند. برای این تغییر دیدگاه باید با احساس مسئولیت خود را به علم روز تجهیز کنیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: یکی از ضرورتهای فراروی جامعه، تغییر دیدگاه در خصوص اثرگذاری فعالیتهای امور تربیتی است.
رشید، جهل و عدم تربیت دینی را دو عامل فساد و عقبماندگی جوامع دانست و گفت: آموزش و پرورش در زمینه رفع این عوامل به فعالیت پرداخته و لذا منشا ترقی جامعه است.