معاون امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح تعریض و تکمیل محورهای مواصلاتی ساوه نیاز به اعتبارات ملی دارد.
عزیز فیلی در دهمین جلسه شورای ترافیک استان مرکزی ضمن اشاره به موقعیت فرهنگی و شرایط ویژه اقتصادی استان گفت: نقاط حادثهخیز ساوه باید به صورت کارشناسی با همکاری اداره راه و شهرسازی و پلیس راهور این شهرستان در قالب لیستی مشخص شود تا اقدامات لازم از ناحیه استانداری مرکزی در رابطه با رسیدگی به آنها انجام شود.
وی در رابطه با تکمیل کمربندی شمالی ساوه بیان کرد: با اینکه قول تکمیل کمربندی تا دهه فجر داده شده اما به دلیل کمبود اعتبار احتمالا تحقق این امر امکانپذیر نیست، اما باید سعی شود که حداقل یک باند این کمربندی تکمیل شود.
معاون امور عمرانی استانداری در خصوص جاده قدیم ساوه سلفچگان گفت: باید نسبت به ایجاد تقاطع غیر همسطح و نصب دوربینهای کنترل سرعت در این محدوده اقدام شود.
فیلی ادامه داد: با توجه به آمار 40 درصدی تلفات ناشی از تصادفات به دلیل عبور عابران از عرض خیابان باید نسبت به نصب پلهای هوایی مکانیزه در ساوه اقدام شود.
به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان ساوه در این جلسه با تاکید بر لزوم تکمیل کمربندی شمالی ساوه گفت: جهت تکمیل کمربند شمالی به اعتبارات ملی نیاز داریم.
محمد بهاروند بیان کرد: در محدوده سه راه آوه تصادفات زیادی اتفاق میافتد و با توجه به هشت روستایی که در این محدوده قرار دارند برای رفع این مشکل نیاز به زیر گذر و تقاطع غیر همسطح داریم.
وی تعریض جاده قدیم ساوه سلفچگان را امری لازم و ضروری دانست و افزود: افرادی که مایل به گذر از اتوبان و دادن عوارض نیستند میتوانند از این جاده استفاده کنند ولی جهت جلوگیری از تصادفات باید این جاده تعریض شود که برای این امر به بودجه نیاز داریم.
فرماندار شهرستان ساوه با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی ساوه در هر یک و نیم کیلومتر یک کشته داریم گفت: متاسفانه ما راه جایگزینی در کنار اتوبان عوارضی نداریم.
به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در هشت ماهه سال جاری 9 کشته و 298 مجروح ناشی از تصادفات رانندگی در ساوه داشته ایم که بیشترین تصادفات مربوط به سه محدوده بلوار خلیجفارس، خیابان سید جمالالدین اسدآبادی و بلوار آزادی این شهر است.
سرهنگ ابوالفضل امیدی با این توضیح که کمربندی شمالی ساوه قرار بوده ظرف مدت دو سال گذشته تکمیل شود و نشده بیان کرد: یکی از عواملی که سبب شده وسایل نقلیه سنگین وارد محدوده شهری بخصوص بلوار آزادی و خیابان سیدجمالالدین اسد آبادی شوند، نبود کمربندی شمالی است.
وی همچنین به لزوم احداث کمربندی شرقی در ساوه نیز تاکید کرد و افزود: نبود این کمربندی موجب شده وسایل نقلیه وارد محدوده شهری و میدان شهرداری ساوه شوند و گره ترافیکی در محدوده میدان شهرداری ایجاد شود.
سرهنگ ابوالفضل امیدی ادامه داد: همچنین علیرغم تصمیمی که در شورای ترافیک در خصوص نصب پل عابر پیاده در بلوار آزادی و خیابان سید جمالالدین اتخاذ شد، این امر تاکنون محقق نشده که به دلیل نقشی که در ایجاد ایمنی دارد باید پیگیری و اقدام شود.
رییس پلیس راهور استان مرکزی نصب دوربینهای کنترل سرعت را نیز در کاهش تصادفات محدودههای ذکر شده مؤثر دانست.
وی همچنین در خصوص در نظر گرفتن جریمه برای وسایل نقلیهای که وارد محدوده شهری میشوند تصریح کرد: وسایل نقلیه در صورت تردد از اتوبان ساوه تهران و تهران ساوه میبایست عوارض پرداخت کنند که طبق قانون باید راه دیگری برای افرادی که مایل نیستند عوارض را بپردازند وجود داشته باشد و بر این اساس ما نمیتوانیم با در نظر گرفتن جریمه مردم را ملزم به عبور از اتوبان کنیم.
رییس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری در تقاطع آوه 16 نفر در هفت فقره تصادفات جادهای کشته شده اند و در هشت فقره تصادفات جادهای غیر فوتی 13 نفر مجروح شدهاند و براین اساس در این محدوده نیاز به زیرگذر و تقاطع غیر همسطح داریم.
وی کمعرض بودن جاده قدیم ساوه را نیز یکی از عوامل تصادفات جادهای ساوه عنوان کرد و افزود: در این محور در هشت سال گذشته 16 نفر و در هشت ماهه سال جاری 14 نفر به دلیل سوانح رانندگی کشته شده اند که این کاهش شاخص ایمنی در این محدوده را نشان میدهد و باید در خصوص تعریض این جاده به چهار خط اقدام شود.
به گزارش ایسنا، معاون عمران شهرداری ساوه نیز به لزوم در نظر گرفتن کنار گذر برای این شهر تاکید کرد و گفت: ورود وسایل نقلیه سنگین به محدوده شهری همه زیرساختهای ساوه را تخریب میکند.
مجید نظری ادامه داد: در کنار ایمنی سازی که یک وظیفه است باید در خصوص ایجاد کنارگذر ساوه اقدام شود.
وی با تاکید بر این نکته که عمده تصادفات ساوه در سه محدوده یاد شده اتفاق میافتد گفت: با اینکه در جلسه شورای ترافیک سال 89 و سال گذشته مصوب شد ورود کامیون به محدوده شهری ساوه ممنوع شود اما این مصوبه اجرایی نشد.
وی در خصوص دلایل عدم اجرای مصوبه مذکور بیان کرد: وسایل نقلیه برای عبور از اتوبان همدان ساوه و ساوه تهران و بالعکس باید دو مرتبه عوارض پرداخت کنند و به این دلیل ترجیح میدهند از محدوده شهری عبور کنند و عوارض هم پرداخت نکنند.
معاون عمرانی شهرداری ساوه در خصوص اقدامات شهرداری در رابطه با افزایش ایمنی تصریح کرد: چهار مورد نصب دوربین ثبت سرعت و هشت مورد نصب دوربین عبور از چراغ قرمز توسط شهرداری انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 320 میلیون تومان از محل جرائم راهنمایی رانندگی به شهرداری ساوه تخصیص پیدا کرده گفت: جهت نصب دوربینهای مذکور و اسقرار سرور در راهنمایی رانندگی 700 میلیون تومان هزینه شده است.
به گزارش ایسنا، طراحی تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی اراک مورد بررسی قرار گرفت و با کلیات طرح افزایش ایمنی تقاطع غیر همسطح شهید کاوه نبیری موافقت و مقرر شد جزئیات این طرح مورد ارزیابی قرار گیرد.
همچنین مقرر شد ایجاد کنارگذر ساوه از طریق استانداری پیگیری و نصب تابلو اطلاعاتی و تامین روشنایی در ساوه با همکاری پلیس راهور و شهرداری انجام شود.