مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: شهرستان ساوه همچنان با کمبود فضای آموزشی روبروست.
قائمی در دیدار با چند خیر مدرسهساز در شهرسان ساوه افزود: این شهرستان به دلیل وجود شهر صنعتی و توسعه مسکن مهر دچار مشکلات عدیده در تأمین فضاهای آموزشی است که خوشبختانه با همت خیرین حجم قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.
وی اظهار کرد: در استان مرکزی در مجاورت پروژههای مسکن مهر 35 مرکز آموزشی مورد نیاز است که تاکنون 12 فضا تأمین شده است.
وی با اشاره به جمعیت ساکن در شهرک علوی ساوه از خیرین مدرسهساز خواست تا نسبت به احداث فضاهای آموزشی در این نقاط مشارکت خیرخواهانه داشته باشند.
قائمی با اشاره به رفع برخی اشکالات در حین اجرای پروژهها گفت: مدارس جزو ساختمانهایی است که باید با ضرایب ایمنی و استحکام بالا بنا شود که هم خواست اداره نوسازی است و هم نظر خیرین است.
قائمی افزود: به کار بردن نماهای سنتی و ارائهی الگوهای ایرانی و مدرن، مد نظر طراحان گروه نوسازی است ولی خیرین میتوانند پیشنهادات خود را ارائه و اجرا کنند.
مدیر آموزش و پرورش ساوه نیز ضمن تقدیر از نیت خداپسندانه خیرین و با اشاره به تراکم دانشآموزی در سطح شهرستان گفت: مدارسی که در سطح کشور ساخته میشود باید در شأن دانشآموزان و خیرین باشد.
عبدالله سالمی افزود: ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب زمینهساز رشد استعدادهای کشور است.
وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تحصیلات خوبی داشته باشند، مسلما جامعه بهتر عمل میکند و چه بسا از دانشآموزانی که در این مدارس درس میخوانند خیرین و دانشمندان بزرگی به وجود آید.
علیرضا عسگریان یکی از خیرین مدرسهساز شهرستان نیز ضمن اطلاع از وضعیت دانشآموزی و فضاهای آموزشی شهرستان ساوه گفت: مایه افتخار است که بتوانم برای تامین کمبود امکانات آموزش و پرورش قدمی بردارم .
وی افزود : مدارس باید مجهز به بهترین امکانات آموزشی از جمله کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه و سالن ورزشی باشند. تامین تجهیزات کامپیوتری از ضرورتهای آموزشی محسوب میشود.
عسگریان خاطرنشان کرد: استحکام مدارسی که در ساوه ساختهایم مطلوب بوده و ناشی از نقشههای دقیق و طراحیهای مناسب است و این خواست خیرین در اجرای پروژههاست.
وی تصریح کرد : اولویت من در انتخاب محل احداث مدرسه، آمار دانشآموزان منطقه است. امیدوارم روزی فرا برسد که دیگر نیازی به ساخت مدرسه در شهرستان ساوه و در کشورمان نباشد و همه مسئولین بدون هیچ دغدغهای به مسائل تربیتی دانشآموزان بیندیشند.
عسگریان در پایان افزود: ایجاد اشتغال رکن مهمی در کشور است و خیرین باید در این زمینه کوشا باشند .
وی مدرسهسازی را عاملی مهم در تربیت نیروهای کارآمد برای بکارگیری در زمینه صنعت و صادرات و خودکفایی کشور دانست.
کریم میزبان دیگر خیر مدرسهساز این شهرستان نیز با تاکید بر لزوم رعایت اصل استحکام در ساخت بنا افزود: فراهم آوردن زمینه تحصیلات مطلوب در جامعه موجب رشد علمی دانشآموزان و پرورش افرادی نخبه تاثیرگذار در آینده کشور خواهد شد.
وی همچنین از انگیزه مضاعف خود برای ساخت مدرسهای برای کودکان استثنایی سخن گفت و تصریح کرد: تنها انگیزه من برای ساخت این مدرسه برکت دعای خیر این کودکان است که هیچ حلاوتی بالاتر از این وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایسنا، دو واحد آموزشی هنرستان نمونه پرفسور حسابی و دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم علامه حلی هر یک به متراژ 1450 متر و سالن ورزشی نیکان کاوه به متراژ 500 متر به همت خیر نیکاندیش علیرضا عسگریان هماکنون قابل بهرهبرداری است و ساخت دو واحد آموزشی نیکان کاوه نیز در پروژههای کاری آینده وی قرار دارد.
هم چنین اهداء تجهیزات رایانه و تخته هوشمند به ارزش دو میلیارد ریال از دیگر فعالیتهای این خیر است. ساخت مدرسه استثنایی نورالهدی نیز به همت خیر نیکاندیش محمد میزبان به متراژ 2300 متر همراه با استخر آبدرمانی ویژه کودکان استثنایی در حال اجراست.