جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر ساوه گفت: با توجه به منابع مالی محدود و لزوم اجرای پروژه های عمران شهری، در نظر داریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء برخی از طرح های زیرساختی را در حوزه عمرانی این شهر اجرا کنیم.

کبری طاهری روز یکشنبه به ایرنا، گفت: در همین رابطه نشستی در کمیسیون عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شورای اسلامی شهر ساوه برگزار و برای طراحی و ساخت پروژه های شهرداری در قالب توافقنامه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: هنوز در این زمینه با قرارگاه خاتم قراردادی منعقد نشده است زیرا این مساله مستلزم اخذ مجوزهای قانونی است اما بر کلیت موضوع توافق اولیه حاصل شد.

به گفته او، اجرای کمربندی ساوه به طول ۱۷ کیلومتر با تقاطع های غیر همسطح در کمربندی شرق و بلوار سید جمال الدین اسدآبادی و همچنین تقاطع غیر همسطح کمربندی شمال و بلوار آزادی (میدان سردار شهید سلیمانی) از مواردی است که در صورت اخذ مجوز می توانند در قالب قرارداد تهاتری به قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرا واگذار شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر ساوه اظهار کرد: شیوه انجام کار بدین صورت است که در قبال اجرای پروژه ها از سوی قرارگاه خاتم، علاوه بر پرداخت بخشی از هزینه ها به صورت نقدی، بخش دیگر نیز از محل تهاتر برخی املاک شهرداری تامین می شود و حُسن این کار هم کمک به پیشبرد فعالیت های عمرانی آن هم در شرایطی است که اعتبارات و بودجه برای اجرای همه آنها کافی نیست.

طاهری گفت: از مجموع چهار هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ساوه،  ۷۰ درصد صرف امور عمرانی و پروژه های شهری خواهد شد که البته این موضوع به تحقق کامل بودجه بستگی دارد.

شهر ساوه با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای ۲ منطقه شهری است و در دهه های اخیر نیز بیش از ۱۸ سکونتگاه غیررسمی به آن افزوده شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group