پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه درباره خطر استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف هشدار داد.

 

 

دکتر"رضا نظری" در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، از برگزاری بسیج اطلاع‌رسانی عدم مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (PVC) بویژه در ایام ماه محرم خبر داد.

 

وی اضافه کرد: مصرف روزافزون ظروف یکبار مصرف بویژه ظروف پلاستیکی(PVC) یکی از جنبه‌های تغییر الگوی زندگی و صنعتی شدن جوامع است که تأثیر منفی بر سلامت جامعه دارد.

 

او اضافه کرد: وجود ترکیبات سمی در مواد اولیه این نوع ظروف که از مشتقات نفتی هستند در طولانی مدت موجب بروز بیماری‌های مختلف از جمله انواع سرطان‌ها، خستگی، کم شدن پلاکت، عصبانیت و ...، می‌شود.

 

وی افزود: به منظور اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در خصوص عوارض منفی اینگونه ظروف، مرکز بهداشت ساوه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان بسیج اطلاع‌رسانی عدم مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (PVC) را با همکاری ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، اداره اوقاف و امورخیریه، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اصناف و ...، برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های این بسیج اطلاع‌رسانی که از 14 آبان‌ماه آغاز می‌شود، گفت: آموزش به روحانیون و مبلغین به منظور استفاده از نفوذ کلام آنان در امر آموزش به مردم، هماهنگی با هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بمنظور عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در توزیع نذورات، اطلاع‌رسانی به گروه‌های مختلف مردمی از طریق برگزاری جلسات آموزشی در مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت، مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های عزاداری، مدارس و ...، از اهم این فعالیت‌هاست.

 

دکتر نظری، هماهنگی با مجمع امور صنفی جهت اختصاص یک یا چند نمایندگی و مرکز فروش ظروف یکبار مصرف گیاهی، نظارت واحدهای ستادی مرتبط بر هیئت‌های عزاداری، کارخانجات و مدارسی که غذا توزیع می‌کنند در خصوص عدم مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی(PVC) و تهیه و نصب تراکت، بنر و بیلبرد در سطح شهر با همکاری شهرداری را از دیگر فعالیت‌ها بیان کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group