جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

با وجود گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی، دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی یدک رسان ساوه همچنان سردرگم هستند و در این مرکز علمی با کلاس های بدون استاد مواجه می شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، در همین رابطه یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد اما هیچ کدام از کلاس های درسی این دانشگاه تشکیل نشده است.

 

حسین اسدی افزود: به دلیل اینکه حق الزحمه اساتید پرداخت نشده است از حضور در کلاس های دانشگاه خودداری می کنند و مسوولان دانشگاه نیز جوابگو نیستند.

 

وی ادامه داد: اساتید به دلیل طلب مالی که از این مرکز دارند از ارائه نمرات ترم آخر دانشجویان نیز امتناع کرده و نهایتا گواهینامه پایان تحصیلی نیز صادر نمی شود و کارمندان دانشگاه هم پاسخگو نیستند.

 

دانشجوی کارشناسی ساخت و تولید این دانشگاه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دانشجوی ترم آخر این دانشگاه هستم و به دلیل مشکلاتی که مسوولان این دانشگاه برای دانشجویان درست کرده اند یک ترم عقب افتاده ام.

 

حسین سرابی افزود: اساتید نمرات دانشجویان را اعلام نمی کنند و می گویند چون دانشگاه حقوق ما را نمی دهد ما هم نمرات را اعلام نمی کنیم.

 

وی ادامه داد: می خواهیم بدانیم گناه ما چیست؟ شهریه ها را که در همان ابتدا پرداخت کرده ایم و هیچ مشکلی از طرف دانشجویان برای دانشگاه ایجاد نمی شود پس چرا یک مرکز علمی این طور با دانشجو برخورد می کند.

 

عباس خانمحمدی از اساتید و مدیر یکی از گروه های آموزشی این دانشگاه نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یدک رسان زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و سازمان مرکزی تهران فعالیت می کند و مدت مدیدی است که اقداماتی دور از شأن جامعه دانشگاهی انجام می دهد.

 

وی افزود: مدیریت این دانشگاه در کمال ناباوری به دانشجو ظلم می کند چرا که شهریه دانشجویان را در همان ابتدا دریافت می کند و اگر کسی مبلغ اندکی بدهکار باشد اجازه حضور در کلاس را به وی نمی دهد ولی بپرسید کدام دانشجو و استاد از این دانشگاه رضایت دارد؟

 

وی مدعی شد: با وجود دریافت شهریه ها حقوق کارمندان که برخی حتی تا دو سال و نیز اساتید بیش از هفت ماه است که پرداخت نمی شود و هر بار که با مدیریت که در خارج از ساوه سکونت دارد، تماس گرفته می شود اعلام می کند که هفته آینده یا چند روز آینده به دانشگاه آمده و مطالبات را پرداخت می کند اما دریغ از وعده درست و هر بار با بدقولی و نبود تعهد مواجه می شویم.

 

وی ادامه داد: در این گیر و دار دانشجویان پول خود را هدر رفته می بیند و به دنبال مدرک هستند و از طرفی دیگر طلب کارها بلا تکلیف مانده اند.

 

وی اضافه کرد: سازمان مرکزی 15 درصد پول را به عنوان حق نظارت دریافت می کند و سوال ما این است که پس نظارت و برخورد با متخلفین کجاست؟

 

وی اضافه کرد: شنیده شده مدیریت این دانشگاه قصد تغییر کاربری این مجموعه علمی را دارد که لازم است مسوولان به این موضوع نیز دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: آیا در جامعه اسلامی فریادرسی هست که حق عده ای دانشجو، کارمند و استاد مظلوم را بگیرد و یا در مقابل تبدیل شدن این دانشگاه به یک مرکز تجاری سکوت مسوولان را به نظاره خواهیم نشست.

 

سید علیرضا قریشی دیگر استاد این دانشگاه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: حدود دو سال و نیم است که در این دانشگاه مشغول به تدریس هستم و بارها نارضایتی خود و همکاران و دانشجویان را از عملکرد مدیریت این دانشگاه به مراجع ذیربط اطلاع رسانی کرده ام.

 

وی که از بردن نام خود امتناع کرد، افزود: یکی از این نارضایتی ها پرداخت نکردن مطالبات مالی اساتید است و بنده الان بیش از 30 میلیون ریال بابت حق الزحمه تدریس از این دانشگاه طلب دارم.

 

وی بیان کرد: به همین دلیل اساتید در کلاس های درس حضور پیدا نمی کنند و نمرات را نیز تحویل نمی دهند و دانشجویانی هم که فارغ التحصیل شده اند حدود یک سال است که مدرک خود را تحویل نگرفته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت دانشگاه پاسخگو نیست و جواب تلفن ها و پیامک ها را نیز نمی دهد و عملا دانشجویان، اساتید و کارکنان این مجموعه سردرگم هستند.

 

تلاش خبرنگار ایسنا برای برقراری تماس با مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی یدک رسان کاوه تاکنون بی نتیجه مانده است.

 

گزارش از علی فرقانی خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group