چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: اجرای طرح های توسعه در حوزه کارآفرینی تضمین کننده آینده کشور است.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در جریان بازدید مسوولان شهرستان از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه افزود: اجرای طرح توسعه مجتمع های کارآفرینی موجب رشد اشتغال در کشور می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجتمع کشت و صنعت کوثر در راستای اشتغالزایی برای زندانیان اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان اقدام ارزشمندی است که توسط  بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور در منطقه دشت لویین ساوه محقق شده است.

 

نماینده مردم ساوه زرندیه با اشاره به طرح توسعه این مجتمع گفت: کارهای مقدماتی در طرح توسعه این مجتمع هنوز به طور کامل انجام نشده است که در صورت تحقق این امر با کمک سازمان زندان های کشور روزانه بیش از دویست زندانی می توانند در این مرکز مشغول کار شوند.

 

وی اضافه کرد: توسعه این مرکز با ساخت ساختمان هایی برای نگهداری زندانیان رأی باز، کمک زیادی به اشتغال آنها می کند.

 

میرگلوبیات هدف از این بازدید را آشنایی و برطرف کردن مشکلات این مجتمع عنوان کرد و گفت: مشکلات آب شرب ، نوسانات برق ، سوخت ، جاده و مشکلات امنیتی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه  بود.

 

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان در امر اصلاح و تربیت آنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

احمد آزاد افزود: حضور زندانیان در این مجتمع و کارآفرینی برای آنان بسیاری از مشکلات آنها و خانواده های آنان را برطرف کرده و با دریافت گواهی های مرتبط با حرفه ای که می آموزند آینده شغلی خود را پس از آزادی از زندان نیز تضمین می کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز در این بازدید گفت: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه یکی از واحدهای بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور است.

 

حجت الله درودگر با بیان اینکه فعالیت این مجتمع در جهت اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان است، افزود:  کارآفرینی برای مددجویان در مدت زمان سپری کردن دوران محکومیت آنان بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی آنان را برطرف می کند.

 

سرپرست مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه نیز در ادامه گفت: این مجتمع دارای 350 هکتار اراضی همراه شش حلقه چاه آب است که به طور میانگین زمینه اشتغال 80 زندانی را فراهم کرده است.

 

عباس اصغری مقدم افزود: 240 هکتار از این میزان به کشت پسته با ارقام فندوقی، احمدآقایی، اکبری و کله قوچی اختصاص دارد و مابقی مختص به کشت محصولات زراعی گندم، جو و ذرت است.

 

وی بیان کرد: در این مجتمع روزانه بیش از 50 زندانی رأی باز مشغول به کار و حرفه آموزی هستند که به آنها گواهینامه فنی و حرفه ای نیز داده می شود.

 

وی تجهیز کارگاه فرآوری و بسته بندی پسته، ورود به عرصه دامپروری، کارگاه گلاب گیری و راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در زندان این شهرستان را از برنامه های آتی این مرکز عنوان کرد.

 

در این بازدید تصمیماتی با حضور مسوولین شهرستان برای برطرف شدن مشکلات این مجتمع اتخاذ شد.

 

مجتمع کشت و صنعت کوثر در حدود 40 کیلومتری جاده ساوه - همدان در دشت لویین ساوه واقع شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group