سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024
با آغاز کار برداشت انار از سطح 9 هزار هکتار از باغات بارده انار، بار دیگر یاقوت سرخ ساوه به بازار آمد.
 
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی افزود: از مجموع 11 هزار هکتار باغ انار در این شهرستان پیش بینی می شود که از هر هکتار باغ بارده به طور میانگین 15 تن انار برداشت شود.
 
حسن شریفی با بیان اینکه میزان انار تولیدی در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در هر هکتار پنج تن افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: هرقدر از زمان سرمازدگی باغات انار این شهرستان از سال 86 می گذرد به مراتب درختان انار بزرگتر شده و میزان تولید انار در این شهرستان افزایش می یابد.
 
وی مهم ترین رقم انار این شهرستان را ملس ساوه عنوان کرد و گفت: رباب نی ریز، شیشه کپ فردوس، نادری بادرود و ملس یزدی از دیگر انواع انار این شهرستان به شمار می روند.
 
وی ادامه داد: انار تولیدی در ساوه علاوه بر تامین نیاز داخلی و توزیع در سراسر کشور توسط بخش خصوصی به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.
 
وی گفت: مقدار قابل توجهی از انار ساوه به صورت رب انار در منازل یا کارگاه‌های سنتی فراوری می‌شود و به عنوان یکی از سوغاتی‌های ساوه در طول سال قابل عرضه به بازار است.
 
این مقام مسوول به مشکلات تولید کنندگان انار در این شهرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کرم گلوگاه، آفت انار تولیدی این شهرستان است گفت: از آنجا که باغ‌های انار این شهرستان ارگانیک است، لذا سمپاشی به منظور از بین بردن این آفت با تولید ارگانیک این محصول منافات دارد.
 
شریفی خاطرنشان کرد: شهرستان ساوه بزرگ‌ترین تولید کننده انار کشور است که محصول تولیدی آن شهرت جهانی دارد.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group