پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024
همزمان با هفته نیروی انتظامی و در مراسمی با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی و جمعی از مسوولان محلی، مرکز پلیس فتا در شهرستان ساوه به عنوان دومین شهر استان مرکزی آغاز بکار کرد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی در این مراسم در سخنانی با اشاره به آغاز به كار پليس فتا از اسفند ماه سال 89 در سطح استان مركزي گفت: مقابله با جرايم اينترنتي، سرقت اطلاعات، جلوگيري از ورود به حريم خصوصي افراد و همچنين مقابله با جرايم اقتصادي، اجتماعي، سياسي و اخلاقي در حوزه سايبري از اهداف فعالیت پلیس فتا به شمار می رود.
 
سرهنگ ايرج كاكاوند از افزایش 244 درصدی کشفیات فتای استان مرکزی خبر داد و افزود: جرایم اینترنتی و فضای مجازی به زندگی و آرامش مردم ضربه می زنند و پلیس فتا با رصد این گونه جرایم با مجرمان برخورد می کند.
 
وی با اشاره به رشد چشمگیر ميزان كشفيات پليس فتاي استان اضافه کرد: گسترش پلیس فتا بزرگترین هدف فرماندهی انتظامی استان است و در حال حاضر راه‌اندازی آن در دیگر شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: پلیس فتا ارتباط مردمی و نیز ارائه آموزش های لازم به مردم را در دستور کار دارد که در این راستا دغدغه ها و نگرانی های مردم در حوزه تهدیدات و آسیب های فضای مجازی کاهش خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه امنيت، محصول مشترك کمک مردم و تلاش نيروهاي انتظامي و قضايي است، گفت: پلیس فتا، تعامل و ارتباط مردمی و نیز ارائه آموزش‌های لازم به مردم را در دستور کار دارد و مردم نگرانی در حوزه تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی نخواهند داشت.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه از افزايش 70درصدي كشفيات مواد مخدر ، رشد 58 درصدي دستگيري معتادين و توزيع كنندگان اين مواد افيوني و كاهش 15درصدي جرايم راهنمايي و رانندگي و تلفات جاده اي در استان مركزي خبر داد.
 
وی بیان کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی در سطح استان ، سرقت هاي خشن نيز با كاهش قابل ملاحظه ای روبرو بوده و افراد بسیاری در این خصوص دستگیر شده اند.
 
سرهنگ كاكاوند همچنین از افزايش 30 درصدي دستگيري اراذل و اوباش در استان مركزي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و افزود: تاكنون نيز مورد خاصي در خصوص نزاع هاي دسته جمعي و تحركات اشرار در سطح استان گزارشی دریافت نشده است.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group