چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

شرکت تعاونی بیتا سیستم ساوه به مدیر عاملی مهندس رضا دلیریان تعاونی برتر استان مرکزی شد.

 

هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی با افتتاح نمادین 19 طرح تعاونی، در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدرضا عاشوری، معاون توسعه برنامه‌ریزی استانداری مرکزی، با اشاره به سابقه تعاون در اصول دینی و آیه شریفه "تعاونوا علی البر و تقوی" افزود: کار مثبت در تعاونی‌ها ریشه در اعتقاد و باورهای معنوی دارد.

 

وی ادامه داد: اگرچه قدمت تعاون طولانی است؛ شکل‌گیری تعاونی‌ها به ‌صورت اداری و سیستماتیک، پس از انقلاب اسلامی ایران رخ داده است.

 

عاشوری، اظهار کرد: قدرتمندی دولت در عرصه اقتصادی و اجتماعی با حضور تعاونی‌ها عملیاتی می‌شود و در این بخش است که می‌توانیم شاهد یک هم‌افزایی باشیم.

 

معاون توسعه برنامه‌ریزی استانداری مرکزی، در پایان، گفت: جلوگیری از اتلاف منابع که یکی از امتیازات تعاونی‌ها به شمار می‌آید؛ خود نوعی کسب منابع است بنابر این دولت و مسوولین موظف اند تا اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به توسعه تعاونی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

به گزارش ایسنا، ناصر شیخی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه تعاونٰ گفت: ایجاد عدالت اقتصادی در گرو توسعه زمینه‌های ایجاد تعاون و مشارکت‌های مردمی است.

 

شیخی، بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌ هستند و 5هزار و 308 تعاونی در استان به ثبت رسیده است.

 

وی در ادامه سخنانش بیشترین آمار تشکیل تعاونی در استان را با هزار و 668شرکت تعاونی، متعلق به اراک و کمترین آمار را متعلق به شهرستان آشتیان با 82 شرکت تعاونی مطرح کرد.

 

شیخی ضمن تأکید بر اهمیت تعاونی‌ها در اشتغال‌زایی و دغدغه بانوان امروزی در این حوزه، اظهار کرد: اشتغال‌زایی شرکت های تعاونی‌ در کل استان، 32هزار و 683 نفر است و 386 تعاونی نیز، مختص بانوان در سطح استان وجود دارد.

 

این مقام مسوول، بیان کرد: یکی از پایه‌های اساسی نظام، توسعه تعاون به منظور تقویت نظام های تولید و توزیع است به نحوی که تعادل میان فعالیت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی، حاصل شود.

 

وی در خصوص طرح‌های افتتاحی در هفته تعاون نیز عنوان کرد: 19 طرح تعاونی در گرایش‌های مختلف با 304 نفر عضو و پیش‌بینی 303 فرصت شغلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

شیخی، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را تشویق و ترغیب فعالان موفق در عرصه تعاونی ها مطرح کرد.

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، در پایان، ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان را ضروری دانست و افزود: در چنین تعاونی ای اندیشه و عمل گره می‌خورد تا ایده‌های ناب وارد چرخه اقتصادی شود.

 

در پایان این مراسم از 16تعاونی برتر استان در گرایش‌های انتخابی تعاونی های معدنی، فرش دستباف، تأمین نیاز مصرف، اعتبار کارمندی، اتحادیه، خدمات، دهیاری، صنعت، مسکن مهر، صنایع‌دستی، کشاورزی، حمل‌ونقل، تأمین نیاز خدماتی، دانش‌بنیان، دهیاری و سهام عدالت، تجلیل به عمل آمد.

 

تعاونی‌های برتر استان در سال 92 از شهرهای اراک، محلات، خمین، ساوه، دلیجان و شازند هستند.

در این مراسم از  رضا دلیریان مدیرعامل شرکت تعاونی بیتا سیستم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group