سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

در نشستی با حضور زارعی مدیر کل پست استان مرکزی، مهندس صفا خلج سرپرست شهرداری ساوه، مهندس مددی معاونت خدمات شهری و شمس رئیس اداره پست شهرستان اجرای طرح پلاک های هوشمند کد پستی(QR) در ساوه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نارستان، زارعی در نشست با مهندس صفاخلج سرپرست شهرداری ساوه با قدردانی از تعاملات مجموعه مدیریت شهری با پُست گفت: در برخی از کشورهای توسعه یافته پست بخشی از حوزه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که شهروندان در کنار نیازهایی همچون آب و برق و غیره به خدمات پست نیز نیاز دارند، افزود: یقینا توجه به مقوله پست موجب توسعه یافتگی می‌شود و بسیاری از کشورهای توسعه یافته به نقش و استفاده مکرر از خدمات پُست اصرار دارند.

وی تصریح کرد: شعار اصلی ما این است که باید خدمات را به حدی برسانیم که به جای مراجعه مردم به پُست، پُست بابت موضوعات مختلف به مردم مراجعه کند و این امر کاهش هزینه انتقال و همچنین رفع مشکلاتی همچون ترافیک را به همراه دارد.
زارعی یادآور شد: با اقدامات انجام شده در خصوص نصب پلاک کدپستی هوشمند این بستر فراهم می شود تا تمامی دستگاه های خدمت رسان بتوانند نسبت به یکپارچه سازی و استاندارد نمودن آدرس های مشترکین خود اقدام نمایند.

به گفته زارعی، استخراج اطلاعات مکانی ملک از طریق اسکن کد تعبیه شده بر روی پلاک‌های کدپستی هوشمند امکانپذیر خواهد بود و با اقدامات انجام شده پیرامون نصب پلاک کدپستی هوشمند، این بستر فراهم خواهد شد تا کلیه دستگاههای خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات بتوانند نسبت به یکپارچه‌سازی و استاندارد نمودن آدرس‌های مشترکین خود اقدام نمایند.

صفاخلج: تعامل دستگاه‎‌های اجرایی با شهرداری زمینه‌ساز توسعه است

مهندس صفا خلج سرپرست شهرداری نیز در این جلسه بیان داشت: از زمانی که مفهوم شهر هوشمند وارد مفاهیم مدیریت شهری شد تا امروز شهرهای بسیاری در این مسیر حرکت کرده و دستاوردها و موفقیت‌هایی داشته‌اند و ساوه نیز از جمله ‌شهرهایی است که در سال‌های اخیر به مفهوم هوشمندسازی توجه ویژه‌ای داشته و هوشمندسازی به‌عنوان راهکاری برای مقابله با چالش‌های کنونی شهر در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز بهره گیری از ظرفیت فراوان پُست به خوبی در بین مردم نهادینه نشده است، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان نیازهای متعدد روزانه مردم از طریق پُست انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته حتی برای پرداخت یک فیش آب و برق و غیره ناچار به طی مسافت و به واقع مسافرت درون شهری بودند اما امروزه از طریق خدمات الکترونیک این مهم امکان‌پذیر است و یقینا تمامی این اتفاقات با خلاقیت اداره پُست رقم خورده است.

وی با تاکید به اینکه مجموعه مدیریت شهری ساوه با پُست همراه است، گفت: مجموعه مدیریت شهری آماده همکاری با تمامی ادارات و سازمان های خدمات رسان شهرستان به ویژه اداره پست در اجرای طرح‌های مختلف با هدف تسریع در ارائه خدمات به شهروندان است.

شمس رئیس اداره پست ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت ساختمان فعلی اداره پست در شان مردم این شهرستان نیست، افزود: با توجه اینکه با مساعدت مدیرکل محترم اعتبار لازم جهت احداث ساختمان جدید تخصیص یافته است لذا ما خواستار همکاری شهرداری در این زمینه می باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group