يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

پس از ۲۴ ساعت از پایان رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نتیجه نهایی این ۲ انتخابات ساعت ۲۲ شنبه توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام و همه هفت داوطلب نمایندگی مجلس این استان مستقیم راهی بهارستان شدند.

به گزارش ایرنا، ۵۲۴ نفر برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی ثبت‌نام کردند که در نهایت ۳۶۴ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت قطعی شدند و ۷۴ نفر نیز انصراف دادند و در نهایت ۲۸۸ داوطلب روز جمعه ۱۱ اسفندماه برای تکیه زدن به هفت کرسی بهارستان خود را در معرض رای مردم قرار دادند.

حدود ۱۰۰ داوطلب از مجموع ۲۸۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی با شعارها و وعده و وعیدهای مختلفی فرآیند تبلیغات را پشت سرگذاشتند و هر یک با روشی خاص سعی در جلب نظر مردم داشتند که در این میان از پهن کردن سفره‌های رنگین تا توزیع صلوات شمار و چادر مشکی هم مدد گرفتند.

از مجموع یک میلیون و ۱۴۴ هزار واجد شرایط رای دادن، ۴۲۹ هزار نفر معادل حدود ۳۷ درصد در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند شرکت کردند و آرای خود را به صندوق‌ها انداختند.

منتخبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی را بیشتر بشناسیم

حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان

در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان حدود ۳۳ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که ولی الله بیاتی کارشناس ارشد فقه و مبانی اسلامی با ۱۱ هزار و ۷۳۹ رای توانست بیشترین آرای ماخوذه را کسب و برای بار دوم راهی بهارستان شود.

او موفق شد در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، با کسب ۱۱ هزار و ۵۹۷ رای از حوزه‌ی انتخابیه خود به مجلس راه یابد.

ولی الله بیاتی پیش از راهیابی به مجلس شورای اسلامی رییس شورای شهر قم در دوره سوم بود.

حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه

حجت الاسلام محمد سبزی ۱۱ اسفند با کسب ۱۸ هزار ‌و ۸۸ رای از ۸۸ هزار و ۴۵۷ رای ماخوذه صحیح دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی مردم منتخب شد تا برای دومین دوره متوالی در این مجلس حضور داشته باشد.

دوازدهمین منتخب مردم ساوه و زرندیه دانش‌آموخته سطح خارج تحصیلات حوزوی و مقطع دکترای رشته حکمرانی اسلامی و از جناح اصولگرایان است که در این دوره از انتخابات به‌صورت مستقل در میدان رقابت حاضر شده بود.

به جز حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس مدرسه حوزه علمیه ساوه از دیگر سوابق اجرایی وی است که در چهار سال مدت حضور خود در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی این مجلس بود.

وی پیش‌تر و در جریان تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها و رفع مشکلات معیشتی از اولویت‌های خود اعلام و گفته بود: با پیگیری‌های سه‌ساله به برخی از اهداف خودمان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دست یافتیم؛ اما برخی دیگر همچنان نیمه‌تمام مانده است.

وی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در روستای منجقان از بخش خرقان شهرستان زرندیه به دنیا آمده و پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان شبانه‌روزی علیشار و کسب دیپلم علوم تجربی، وارد مدرسه حضرت ولی عصر(عج) ساوه شد.

تحصیلات حوزوی را تا سطح یک پشت سر گذاشت، سپس برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرد و تحصیلات حوزوی خود را تا سطح ۲ و درس خارج از فقه در مدرسه فیضیه و آیت‌الله گلپایگانی ادامه داد.

سبزی همچنین دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته ادیان و مذاهب است.

وی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پس از برگزاری انتخابات در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ با کسب ۲۷ هزار و ۵۴۴ رای از مجموع ۸۷ هزار و ۲۷ رای اخذ شده، به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از استان مرکزی وارد مجلس یازدهم شد.

حوزه انتخابیه خمین

محمد بیات داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خمین از داوطلبانی بود که با وجود ۲ داوطلب صاحب نام، کمتر کسی گمان می‌کرد سهم کرسی نمایندگی زادگاه امام راحل به این فرد برسد اما در میان ناباوری توانست ۲ رقبای خود را پشت سر بگذارد و با کسب هشت هزار و ۲۵۳ را از مجموع ۳۶ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه، به مجلس قانونگذاری راه یابد.

محمد بیات متولد سال ۱۳۵۵ در روستای چهارچشمه خمین است، او کارمند آموزش و پرورش است و تدریس در مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

او هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکتری در رشته برنامه‌ریزی است و توسعه متعادل و پایدار شهرستان، توسعه زیرساخت‌های عمرانی و اهتمام جدی برای پیگیری و حل مسائل فرهنگی از مهمترین اهداف او برای شرکت در انتخابات بوده است.

ریاست پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خمین، ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دوره پنجم شورای اسلامی خمین و نایب رئیس دوره چهارم شورای شهر خمین از مهمترین مسئولیت‌های او است.

حوزه انتخابیه محلات و دلیجان

محمد جلالی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب بیشترین آرا به مجلس دوازدهم راه یافت.

این نماینده منتخب با کسب پنج‌هزار و ۴۹۳ رای از مجموع ۲۱ هزار و ۴۶۱ رأی ماخوذه، به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

محمد جلالی، چهره‌ای نزدیک به اصولگرایان و اهل شهرستان دلیجان است و مدیرکلی منابع طبیعی استان مرکزی در دولت احمدی نژاد از مهمترین سوابق وی است.

حوزه انتخابیه شازند

در حوزه انتخابیه شازند هوشنگ هادیان‌پور موفق شد از مجموع ۴۴ هزار و ۴۹۱ آرای ماخوذه ۱۰ هزار و ۳۷۸ رای کسب کرد و به عنوان منتخب مردم شهرستان شازند به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

با وجود تماس‌های مکرر خبرنگار ایرنا با ستاد این منتخب، تاکنون رزومه‌ای از وی به ایرنا مخابره نشده که پس از ارسال، منتشر می‌شود.

حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب

انتخابات در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب بسیار حساس بود و پنج داوطلب اصولگرای مطرح در این رقابت حضور داشتند اما در نهایت سید محمد جمالیان بود که توانست با کسب ۴۴ هزار و ۲۴۳ رای از مجموع آرای ماخوذه ۱۶۳ هزار و ۵۵۶ به عنوان نامزد اول این حوزه انتخاب شود.

دکتر سید محمد جمالیان، متولد ششمین روز از بهمن ماه ۱۳۵۷ در شهر اراک می باشد، کودکی خود را در کوچه الکه اراک گذرانده است.

شروع تحصیل علم و دانش را از دبستان آیت الله غفاری اراک آغاز نمود و دوران متوسطه را در مدرسه راهنمایی حکمت مشغول به تحصیل بود و سپس در دبیرستان فارابی به تحصیل خود ادامه داد.

در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳ به تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول شد و

در سال ۱۳۸۶ در رشته دکترای تخصصی پزشکی قانونی و مسمومیت دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک منصوب شد.

نادرقلی ابراهیمی دیگر نامزد نمایندگی مجلس حوزه اراک، کمیجان و خنداب بود که با شعار مجلس کارآمد - ایران سرآمد وارد رقابت شد و با ۳۹ هزار ۶۵۲ رای توانست راهی بهارستان شود.

معاونت برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، قائم مقامی معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری برنامه عظیم علم و فناوری در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آبیاری و زهکشی دشت خوزستان (طرح بزرگ مقام معظم رهبری)، مجری طرح‌های کوچک مقیاس حوزه گلخانه‌ای و شیلاتی کشور، مجری برنامه توسعه علم و فناوری برای کنترل کانون‌های گرد و غبار خوزستان، راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه فناوری کشاورزی کشور، مشاور توسعه علمی موسسه جهاد نصر، دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهور و مجری طرح‌های عظیم و استراتژیک مطالعاتی، اکتشاف، تجهیز و بهره‌برداری از آب‌های ژرف سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و طبس بخشی از سوابق اجرایی وی است.

دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم کشور و استان مرکزی برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group