يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت که موضوع بررسی تاخیر پیمانکاران طرح‌های اقدام ملی مسکن ساوه در دستور کار قرار گرفته تا ارزش ریالی تاخیرهای غیرمجاز از سهم آورده متقاضیان این واحدها کم شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بعد ازظهر چهارشنبه در طرح اقدام مسکن ملی شهرستان ساوه به منظور تعیین تکلیف قیمت تمام شده این واحدها میز خدمت برگزار کرد و برخی از متقاضیان در جریان حضور مدیران، رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده متقاضیان اقدام ملی مسکن ساوه اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد هفته آینده موضوع بررسی تاخیرهای پیمانکاران از سوی کارگزار و وزارت راه و شهرسازی بررسی و تعیین تکلیف و ارزش ریالی تاخیرهای غیرمجاز پیمانکار از مبلغ اعلامی اداره راه و شهرسازی به متقاضیان کم شود.

تغییر کاربری در سایت‌ها برای کاهش دریافتی از متقاضیان

عباس یوسف زاده اضافه کرد: همچنین در قالب کمک و مساعدت به این طرح‌ها مقرر شد این اداره کل موضوع تغییر کاربری از مسکونی به تجاری اراضی مازاد در طرح بام ساوه را از طریق سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری کند تا در صورت صدور مجوز از سوی این سازمان درآمد حاصل از این تغییر کاربری به نفع متقاضیان برای آماده سازی محوطه آن هزینه شود.

وی یادآور شد: برای سایر طرح‌ها نیز مقرر شد اداره کل با هماهنگی کمیسیون ماده پنج استان مرکزی و سازمان ملی زمین و مسکن موضوع را بررسی و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی موجود حتی یک واحد در سایت ها به تجاری، اقدام لازم انجام دهد تا بخشی از هزینه‌های طرح مازاد بر چهار میلیارد ریال جبران شود.

تا پایان دی ماه قرار بود هر کدام از متقاضیان اقدام ملی مسکن ساوه چهار میلیارد ریال به عنوان آورده شخصی تامین کنند که در بهمن ماه حدود یک تا ۲ میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح‌ها مطالبه شده است که در صورت نتیجه بخش بودن مصوبات، مبالغی از میزان اعلامی جدید کم خواهد شد.

پیگیر تحویل واحدها در موعد مقرر

وی تحویل واحدها پس از تعیین تکلیف تاخیر پیمانکار را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: با هماهنگی معاونت عمرانی استاندار مرکزی کارگزار طرح، عملیات اجرایی پروژه را پیگیری می‌کند تا در موعد مقرر تحویل متقاضیان شود.

وی افزود: هم اکنون در این شهرستان یک هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال احداث بوده که واحدها به صورت میانگین بین ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است.

هم اکنون در این شهرستان یک هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی شامل ۹۸۰ واحدی در شهرک مهر، ۳۸۴ واحدی در شهرک علوی و ۴۸۴ واحدی بام ساوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

به همت دولت سیزدهم طرح‌های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود ۱۵۱ هزار نفر برای برخورداری از سهمیه ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شده‌اند.

در این طرح در استان برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد تامین زمین و ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و یک‌هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل واحد قرار دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group