يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

استاندار مرکزی گفت: شمار پایگاه‌های سلامت استان مرکزی به ۱۴۳ واحد رسید.

فرزاد مخلص الائمه امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه پس از افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام دهه فجر، هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، هزار و ۵۲۳ طرح افتتاحی است و عملیات اجرایی ۱۹۰ طرح‌ نیز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۲۰۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می شود که از این تعداد ۱۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاحی است و عملیات اجرایی ۶ طرح نیز آغاز می شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه طرح‌های دهه فجر ساوه با ۵۸ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال اعتبار، برای دو هزار و ۴۷۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند، افزود: این طرح‌ها با مشارکت بخش دولتی، بخش خصوصی، تعاونی و بخش عمومی نظیر شهرداری به سرانجام رسیده است.

وی بیان کرد: از تعداد کل طرح‌های دهه فجر در شهرستان ساوه، ۱۶۶ طرح با مجموع اعتبار ۱۲ هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۳۴ طرح با اعتبار ۴۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار، اقتصادی است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ساوه مسیر پویایی خود را شتابان طی می‌کند، گفت: این شهرستان به عنوان قطب صنایع غیرنفتی کشور و نگین صنعت استان مسیر پیشرفت و توسعه را می پیماید.

وی همچنین با اشاره به افتتاح سه پایگاه سلامت در شهرستان ساوه گفت: یکی از نیازهای ضروری در حوزه خدمات عمومی و اجتماعی احداث پایگاه های سلامت و دسترسی آسان مردم به این مراکز است. در استان مرکزی تا قبل از دهه فجر ۱۳۵ پایگاه سلامت راه اندازی شده بود که هشت پایگاه سلامت دیگر در دهه فجر به شمار این پایگاه ها افزوده می شود و تعداد آنها در مجموع به ۱۴۳ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه درخصوص افتتاح این پایگاه ها گفت: سه پایگاه جدید سلامت ساوه مجموعا به مساحت ۹۰۹ مترمربع و با صرف اعتباری معادل  ۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان ساخت و تجهیز شده اند. دراین پایگاه‌ها به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت و ماما به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند و هم اکنون ۳۶ پایگاه سلامت در ساوه وجود دارد و ۱۷ پایگاه دیگر به طرح پزشک خانواده افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه سفر استاندار مرکزی به ساوه کلنگ احداث ساختمان مدیریت حسابرسی مالیاتی شهرستان ساوه بر زمین زده شد و پروژه استخر شهرداری که با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مساحت ۳۵۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۰۰ نفر ساخته شده افتتاح شد.

به گفته مهدی صفاخلج سرپرست شهرداری ساوه، همزمان با دهه فجر، ۶ پروژه خدماتی، عمرانی و اقتصادی شهرداری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group