شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

فرماندار ساوه گفت: در احداث صنایع و سرمایه گذاری صنعتی جدید در این شهرستان، احداث صنایع هایتک و دارای تکنولوژی بالا، رعایت ضوابط زیست محیطی و ایجاد کارخانجات با نیاز آبی کمتر مورد تاکید قرار دارد.

مهدی الیاسی دوشنبه چهارم دیماه ۱۴۰۲ در اولین مجمع عمومی عادی فوق‌العاده انجمن مدیران صنایع ساوه که در دفتر اتاق بازرگانی واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب صنایع افسران اقتصادی جنگ ناموزون هستند و واحدهای تولیدی پادگان‌های جنگ اقتصادی و کارگران سربازان آن به شمار می‌روند که حمایت از آنها موجب موفقیت و پیروزی بیشتر در این نبرد نابرابر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت و حراست از صنایع یک تکلیف همگانی است، تصریح کرد: بهترین صنعتگران و کارآفرینان کشور در بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با افزون بر ۶۰ هزار نیروی کار در شهرستان ساوه فعالیت دارند و از این میزان کمتر از ۲۰ واحد تولیدی حقوق معوقه دارند که این تعداد شرکت نیز در تلاش هستند تا بتوانند روند پرداخت حقوق را به روز کنند.

فرماندار ساوه با تاکید بر آرامش در جامعه کارگری این شهرستان افزود: استقبال کارآفرینان و صنعتگران از سرمایه گذاری در ساوه بسیار بالا بوده و حجم مراجعات برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان برخوردار از مزیت‌های فوق العاده موجب شده که زیرساخت‌های موجود اجازه ندهد میزان سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

وی گفت: در احداث صنایع و سرمایه گذاری صنعتی جدید در این شهرستان، احداث صنایع هایتک و دارای تکنولوژی بالا، رعایت ضوابط زیست محیطی و ایجاد کارخانجات با نیاز آبی کمتر مورد تاکید قرار دارد.

الیاسی بیان کرد: ساوه قطب صنعت کشور است و در کاهش نرخ بیکاری در منطقه نقش آفرینی می‌کند و باری از دوش استان های همجوار در کاهش معضل بیکاری برداشته است.

به گزارش ایسنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز گفت: انجمن مدیران صنایع ساوه از کارآمدترین و توانمندترین انجمن‌های کشور و فعالان بخش خصوصی است.

ناصر بیکی با اشاره به اینکه انجمن مدیران صنایع کانونی برای تجمع فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات آنها است، اظهار کرد: روند فعالیت‌ها باید منسجم و هدفمند شود و بهترین کار تیمی زمانی انجام خواهد شد که اعضای تیم دارای هدف مشترک باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلاف صنایع در شهر صنعتی کاوه اظهار مرد: راه اندازی این شعبه در دفتر انجمن مدیران صنایع و اتاق بازرگانی اراک، دفتر ساوه، منجر به مختومه شدن پرونده ها و برقراری صلح و سازش بین کارفرمایان و کارگران شده که یک اقدام بسیار ارزشمند است.

بیکی در ادامه با اشاره به مشکل تعرفه برق صنایع گفت: صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات، موظف شدند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی بیان کرد: در صورت عدم استفاده از برق تجدیدپذیر توسط واحدهای صنعتی مذکور، این واحدها مشمول اعمال جریمه و اخذ هزینه برق مصرفی با نرخ تجدیدپذیرخواهند شد که هزینه بالایی را به صنایع تحمیل می‌کند. تلاش خواهیم کرد تا سازوکاری اندیشیده شود تا مشکل برخی صنایع در این خصوص برطرف شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: صنعت منطقه ساوه و زرندیه غرور آفرین است و کانون تولید کشور و استان مرکزی به شمار می‌رود که با کمترین چالش در حوزه تولید مواجه است.

سیدسعید رضوانی با اشاره به اینکه انجمن مدیران صنایع قدمت ۳۰ ساله دارد و به صورت رسمی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: افزون بر ۲۰۰ نفر عضو انجمن مدیران صنایع ساوه و زرندیه هستند و تنها ۷۰ نفر از آنها به صورت رسمی در این انجمن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکدلی، یکپارچگی و هم افزایی بین انجمن مدیران صنایع و اتاق بازرگانی اراک در دفتر ساوه موجب شده است که به عنوان زبان گویای بخش خصوصی و به صورت فراگیر خدمات لازم را ارائه دهد، اظهار کرد: جمع آوری و احصای مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ساوه و زرندیه در جلسات شورای گفت‌وگو، تشکیل کمیته حمایت قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی و نیز حضور مستمر در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برگزاری جلسات آموزشی متناسب با نیاز روز واحدهای صنعتی و ‌تولیدی از جمله مهمترین برنامه‌های انجمن طی یکسال گذشته بوده است.

رضوانی در ادامه به اهم‌ برنامه‌های راهبردی انجمن اشاره کرد و گفت: بررسی قوانین و مقررات مرتبط با حوزه صنعت و شناسایی و پایش قوانین مخل کسب و کار، بررسی و ارائه راهکار حل مشکل، پیگیری برای برطرف کردن کمبود مواد اولیه خطوط تولید بخصوص مواد اولیه وارداتی، بررسی کارشناسی تاثیر غیر قابل پیش بینی بودن و تغییر گسترده قیمت مواد اولیه در بهره‌وری و راندمان بنگاه‌های صنعتی، پیگیری موضوع قیمت گذاری دستوری و آسیب‌های آن، قطعی برق و کمبود سایر زیرساخت‌های تولید و ممنوعیت استقرار واحدهای تولیدی خارج از شمول طرح آمایش سرزمینی و ایجاد یک تشکل به عنوان اتاق فکر ویژه صنایع از جمله برنامه‌های راهبردی انجمن بوده است.

وی افزود: زیرساخت‌های نرم و سخت مورد نیاز برای انقلاب صنعتی چهارم اعم از نسل پنجم اینترنت، قوانین و مقررات، بازارگاه‌های داده و ... باید شناسایی و در کشور پیاده سازی شوند.

در پایان این نشست پس از برگزاری انتخابات "سام ادیب" به عنوان بازرس اصلی و "سیداصغر کشفی" به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group