يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: ۷۵ درصد درآمد گمرکی استان مرکزی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه تامین می‌شود.

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۱۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۶۳ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی توسط ۴۷ کشور شامل امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق، هند، آلمان، اتریش، انگلستان، تایلند، سوئیس، کره، یونان و ... از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

وی گفت: عمده کالاهای وارداتی، اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان های همجوار ساوه از قبیل، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزاء و قطعات، پاکت آبمیوه و درب پاکت، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، خمیرالیاف، مغز تخمه و بادام زمینی، پوره و تکه میوه، کنسانتره، طعم دهنده‌ها، اجزاء و قطعات یخچال، مواد اولیه تولید سیگار، مواد اولیه دارویی و... بوده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۳۵۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۳۱۸ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۶۵ کشور دنیا نظیر افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، هلند، ایتالیا، ترکمنستان، سوریه، رومانی و ... صادر شده است که باعث شد در مجموع، 3180 میلیارد ریال درآمد به خزانه وارد شود و در مدت هشت ماه درآمد پیش بینی شده برای یکسال محقق شد.

محمدی گفت: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای(بلورجات)، رول دستمال کاغذی، آبمیوه و رانی، کاشی یا سرامیک، آبگرمکن و قطعات، شمش فولادی، کولرآبی، کیک و ... بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی میزان درآمد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: ۷۵ درصد درآمد گمرکی استان مرکزی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه تامین می‌شود.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به وجود ۱۲ انبار اختصاصی در گمرک این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ۱۳ شرکت فعال اقتصادی در حوزه صادرات و واردات در این مجموعه فعالیت دارند و رتبه واردات گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در بین گمرکات کشور از عدد ۱۹ سال گذشته به عدد ۱۵ رسیده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group