شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذرماه روز دانشجو جمعی از دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مختلف شهرستان های ساوه و زرندیه با حضور در یک مرکز علمی با دکتر زهره منوچهری از اساتید دانشگاه و مشاور کمیسیون تلفیق و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.


در جریان این دیدار صمیمی، دکتر زهره منوچهری در سخنانی با تاکید بر اینکه دانشجو، افسر جبهه حق طلبی و موجب بیداری و پویایی جامعه است، اظهار کرد: دانشجو در زمره اقشار فرهیخته جامعه است ، چرا که به علم اندوزی ممارست دارد و در کنار آن به دنبال آگاهی بخشی، حق طلبی و مطالبه گری است.
وی از دانشجو به عنوان نماد خردمندی و عقلانیت جامعه یاد کرد که می خواهد از افراط و تفریط در امان باشد و گفت: حرکت صحیح دانشجو مثل موتور محرکی است که در توسعه پایدار و قوام یک جامعه مبتنی بر علم و اندیشه و فرزانگی نقش اساسی دارد.


این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه دانشجو،حافظ جبهه حق گراست؛ جبهه ای که تزویر و ریا و دروغ را مذموم می شمارد، افزود: دانشجو ، موجب نشاط اجتماعی و سیاسی می شود و جمود و کج اندیشی را نفی می کند. حرکت دانشجویی در کشور ما حرکتی پیشرونده و با صبغه و لعاب استکبار ستیزی است و ما می بینیم که بن مایه حرکات دانشجویی و تفکر دانشجوی انقلابی، مقابله با زورگویی و استثمار کشیدن ملت های مظلوم است .


وی با بیان اینکه دانشجوی ما باید پرچم دار حریت و آزادگی باشد که سخن و تمام رفتار و کنش گری اش مبتنی بر حق طلبی است، تصریح کرد: به فرموده رهبری معظم اتقلاب دانشجو دو رسالت اصلی دارد: اول علم اندوزی و تولید علم و دوم کنشگری سیاسی و اجتماعی. نگاه رهبری به جنبش ها و حرکت های دانشجویی، روشن ترین و جامع ترین نگاه هاست و معتقدند که وظیفه اصلی دانشجو خوب درس خواندن است و در کنار آن به فکر جامعه و مردم بودن است . ایشان دانشجو را یک فرد منزوی و بی تحرک نمی خواهند؛ بالعکس، ایشان دانشجو را سیاسی می خواهند یعنی در مسایل سیاسی صاحب نظر و اجتهاد باشد. البته رهبری دانشگاه را باشگاه سیاسی و دانشجو را فردی سیاست زده نمی پسندند.


دکتر منوچهری با تاکید بر اینکه دانشجو ، نقاد است . نه سیاه نمایی می کند و نه گرفتار خوشبینی مفرط است . او یک منتقد عالم و جامع اندیش باید باشد، افزود: ادانشجو فردی دلبسته به افق توسعه کشور است و از این رو نقش داتشجو در تحقق اسناد بالادستی، نقش ممتازی است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حضور موثر دانشجویان متعهد و انقلابی در تمامی عرصه ها به اثبات رسیده است ، چه در دوران دفاع مقدس، چه در دوران جبران ویرانی های ناشی از دفاع مقدس و عرصه سازندگی و رسیدگی به مناطق محروم و چه در عرصه تولید علوم، از نانو تا هسته ای و امروز نیز امروز دانشجوی ما در عرصه فرهنگی و مقابله با جنگ ترکیبی و شبیخون فرهنگی دشمن، یک افسر چابک، متعهد و غیور است و در جهاد تبیین ، در صف اول و پیشقراول دارد.


مشاور کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده معتقدم اگر چه فضای دانشجویی و دانشگاه ها پس از انقلاب، فضای پر نشاط و پیشرو و فعال است اما نباید به این اندازه قانع شد و به حتم ما با نقطه مطلوب فاصله داریم . نقطه مطلوب همان جایگاه و تاثیر گذاری دانشجو و دانشگاه در اسناد بالادستی است .

وی اظهار داشت: توقع اینکه دانشجو به رسالت خطیر خود عمل کند، زمانی توقع بجایی است که بتوانیم در دانشگاه ها ، هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی ، بستر مناسب را برای او فراهم آوریم . دانشجو نباید دغدغه تحصیل و شهریه داشته باشد .


وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، دانشجوی مسلمان و انقلابی می تواند بهترین و صالح ترین مروّج سبک زندگی اسلامی - ایرانی باشد و من معتقدم بزرگترین خدمت به یک دانشجو، تسهیل در امر ازدواج آنان است . ازدواج های دانشجویی حساب شده و فکر شده، می تواند به دانشجو و جنبش ها و حرکات اصیل دانشجو کمک کند تا از کج روی و انفعال به دور بمانند .


دکتر منوچهری به مزیت علمی شهرستان های ساوه و زرندیه و سیمای دانشگاهی و دانشجویی این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان های ساوه و زرندیه، با بیش از 15 هزار جمعیت دانشجویی و برخورداری از مراکز آموزش عالی متعدد ، یک منطقه دانشجویی هستند که این یک امتیاز است اما باید بپذیریم که در تامین زیرساخت ها و ارتقاء کیفیت تحصیلی با موانع متعدد و کاستی هایی مواجهیم که در حوزه قانون گذاری و سنگر خانه ملت باید به آن پرداخته شود .
وی همچنین گفت: دانشجوی مطالبه گر و آینده نگر می تواند به پرشورترشدن انتخابات پیش رو کمک کند تا مردم با انتخاب اصلح، بتوانند به نحو احسن در سرنوشت خود مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر زهره منوچهری در این دیدار دوستانه و صمیمی که دو ساعت طول کشید دانشجویان شرکت کننده به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group