يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی به داوطلبان انتخابات مجلس توصیه کرد که در بازه زمانی قانونی تبلیغات، برای فعالیت‌های انتخاباتی مجازی خود، پیام رسان‌های داخلی را انتخاب کنند.

محسن خیرمند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در فضای مجازی اظهار کرد: فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی در انتخابات سال جاری مجاز اعلام شده است و پیشنهاد می‌شود که نامزدهای انتخاباتی از درگاه ها و سکوهای پیام رسان ایرانی استفاده کنند تا رصد تخلفات احتمالی و موضوعاتی که متوجه کاندیداها در نتیجه فعالیت مجازی می‌شود دقیق‌تر انجام و از حقوق آنان دفاع شود.

وی بیان کرد: توصیه به نامزدهای انتخاباتی مبنی بر استفاده از پیام رسان‌های ایرانی به این معنی نیست که سکوها و پیام رسان‌های خارجی مورد رصد قرار نمی گیرد. حوزه نظارتی و تیم فضای مجازی تمامی تحرکات انتخاباتی در فضای مجازی را مورد رصد قرار داده و با متخلفین برابر مقررات و قوانین برخورد خواهند کرد.

وی افزود: طی هفته گذشته چند مورد از تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی مشاهده شد که حتی یکی از آنها سمت اجرایی نیز داشت که وفق قانون مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در ادامه با تاکید بر رعایت خط قرمزها در انتخابات گفت: رعایت قوانین انتخاباتی و پرهیز از تبلیغات زودهنگام از مولفه‌های اصلی برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است.

وی در خصوص تمهیدات صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی استان به منظور پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی گفت: براساس قانون علاوه بر ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان ها که به طور مستمر و هر دو هفته یکبار جلسات تخصصی برگزار می‌کنند، کمیته‌ای تحت عنوان رصد تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی تشکیل شده و نمایندگان دستگاه های ناظر در این جلسات حضور دارند و بررسی تخلفات انتخاباتی در دستور کار ستاد و کارگروه مربوطه قرار دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group