يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق به موقع اعتبارات، عملیات اجرایی طرح انتقال آب سهم ساوه از سد کوچری را تسریع خواهد بخشید.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه دوم آذرماه در نودوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه که با حضور آیت الله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به نیمی از صنایع استان مرکزی در ساوه مستقر هستند. این شهرستان با وجود اینکه سهم بالایی در پرداخت مالیات دارد اما با عقب ماندگی در بسیاری شاخص ها برخوردار است.

وی در ادامه گفت: طرح انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه ملی آبرسانی به ساوه با اعتباری بالغ بر  دوهزار میلیارد تومان طی قراردادی برای اجرا به قرارگاه خاتم واگذار شده است که اگر اعتبارات به موقع تزریق شود ظرف مدت ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به احداث بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی ساوه گفت: بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی ساوه که عملیات اجرایی آن از ۱۰ سال پیش آغاز شده با تخصیص اعتبار و سرعتی که اجرای آن پیش گرفته است امید است ظرف دو سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت فرهنگ لیبرالی و فرهنگ انقلابی گفت: تفاوت این دو فرهنگ در این است که در فرهنگ انقلابی اقدامات ارزشمندی با روحیه جهادی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: ساوه برخوردار از مردمی متدین و مومن و مهد پرورش مشاهیر و مفاخر است و به دلیل چنین مزیتی فعالیت‌های متعدد و متنوع فرهنگی انجام می‌شود گرچه این اقدامات کافی نیست و نیازمند گسترش است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی به منفی بودن نرخ بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساوه در تامین نیازهای کشور به اقلام کشاورزی و صنعتی، نقش آفرین است و بخش عمده ای از نیاز مردم ایران به انواع کالاها در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ساوه یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده است، گفت:  با این وجود ساوه از کمبود برخی زیرساخت ها بویژه در حوزه درمانی، آموزشی، ورزشی و تفریحی رنج می‌برد.

امام جمعه ساوه در ادامه خواستار واگذاری زمین برای احداث مسکن ارزان قیمت ویژه کارگران در بزرگترین شهر صنعتی کشور در سایه مشارکت کارفرمایان شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: این شهرستان قریب به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آن، حدود ۳۰ هزار نفر اتباع بیگانه بوده و از ۳۱ استان کشور مهاجر دارد که نشان از تعدد و تنوع اقوام دارد.

مهدی الیاسی با اشاره به اینکه ساوه قطب اقتصاد غیرنفتی استان مرکزی است، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های متعدد در نقاط  مختلف شهرستان در حال اجراست اما با این حال جوابگوی نیاز شهرستان که به دلیل مواجه بودن با پدیده مهاجر پذیری یک ایران کوچک به شمار می‌رود، نیست.

وی بیان کرد: ساوه در جغرافیای سیاسی استان مرکزی و استان های همجوار نقش قابل توجهی دارد و مزیت ها و پتانسیل های این شهرستان موجب شده است که به یک منطقه استراتژیک تبدیل شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group