سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه از نجات جان جوان ۱۶ ساله ای در این بیمارستان خبر داد که به دلیل اصابت گلوله امیدی به زنده ماندن او نبود.

دکتر احسان فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جوان ۱۶ ساله ای که دریک درگیری، در ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار خونریزی شدید شده بود با کمک جراحان بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه طی یک عمل مشترک و اورژانسی از مرگ نجات پیدا کرد.

وی افزود: عمل جراحی انجام شده توسط پزشکان جراح این بیمارستان بسیار سنگین و حیاتی و از جمله عمل‌های جراحی نادر به شمار می‌رود که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

دکتر مهدی بورچی یکی از جراحان این بیمارستان در توضیح فرآیند عمل جراحی گفت: بیمار یک جوان ۱۶ ساله بود که گلوله به سمت چپ شکم او وارد شده و پس از عبور از شکم، در سمت مقابل، زیر پوست قرار گرفته بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به اتاق عمل در جراحی بسیار سنگین و نفس گیر، شکم و روده های آسیب دیده ترمیم شد. چون گلوله از کنار پانکراس عبور کرده و موجب پارگی ورید اجوف( بزرگترین رگ داخل شکم) شده بود، آسیب های متعددی به اندام بیمار وارد کرده بود، اما خوشبختانه تمامی اجزای آسیب دیده ترمیم و بیمار پس از جراحی که از ساعت ۱۲.۵ بامداد تا ۵.۵ صبح انجام شد، به بخش ویژه منتقل و پس از طی دوران نقاهت، ترخیص شد.

دکتر رضا کرمی جراح دیگر این بیمارستان نیز گفت: این عمل جراحی نادر توسط تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) و متخصص بیهوشی و احیا، با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این بیمار پس از اصابت گلوله به قدام شکم با علائم حیاتی تقریبا پائین به بیمارستان منتقل شد ولی پس از باز شدن شکم و تزریق خون ابتدا ترشحات خارج و آسیب هایی که به شکم، پانکراس و معده او رسیده بود ترمیم شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group