دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

مدیرعامل انجمن حافظان محیط زیست ساوه و زرندیه گفت: شیوه نامه تهیه پسماند صفر برای اولین بار در کشور به منظور کاهش پسماندتر توسط کارشناسان این انجمن تدوین شد.

«مهدی فرقانی پور» روز یکشنبه در گفت با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پسماند صفر شیوه‌ای برای کاهش تولید زباله از خانه است اظهار کرد: این انجمن در راستای توسعه این روش، شیوه نامه ها تهیه آن در منازل را به صورت ابتکاری تدوین کرده و در اختیار دستگاه ها و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور قرار داده است.

وی اضافه کرد: تا کنون پیش نویس این شیوه نامه در اختیار مدیران و مسوولان کشوری از جمله رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، فرمانداری و شهرداری ساوه قرار داده شده است.

مدیرعامل انجمن حافظان محیط زیست ساوه وزرندیه یادآور شد: تا کنون شهرداری ساوه به عنوان اولین نهادی بوده که از اجرای بخشی از این آیین نامه استقبال کرده و مقرر است به زودی جلسه ای نیز با حضور کارشناسان این انجمن و اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

وی با اشاره به به اینکه پسماند صفر به منظور توسعه روش ها و آموزش برای کاهش زباله تر از خانه ها را مورد توجه قرار داده است افزود: این شیوه نامه به دنبال تبدیل زباله ها به منابع جدید به صورت بازیافت و جلوگیری از دفن زباله ها است.

وی گفت: عمده زباله های مورد هدف پسماند صفر زباله های تر غیر تفکیک پذیر است تا در نهایت با استفاده از این شیوه این گونه زباله ها در نجیره غذایی ویژه دام و کمپوست مورد استفاده قرار بگیرد.

فرقانی پور گفت: در این شیوه نامه سعی شده با اتکا به آموزش خشک کردن روشمند پسماندهای گیاهی (پوست میوه ها باقیمانده سبزیجات) به صورت تشویق مدارانه به تهیه خشکاله منجر شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group