دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

امام جمعه ساوه گفت: اولین‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف در هفته فرهنگی معرفی شوند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی و جشنواره ملی انار ساوه که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، تعیین روز شهرستان را فرصتی برای معرفی و خدمت به مردم این منطقه دانست و خواستار تغییر این هفته در شهرستان در هر سال به فراخور مناسبت‌های گوناگون شد.

وی افزود: باید از این هفته به عنوان فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه ساوه در حوزه‌های مختلف استفاده کرد و به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که اولین‌های ساوه در بخش‌های گوناگون علمی، اجتماعی، سیاسی، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و ... معرفی شوند.

امام جمعه ساوه در ادامه افتتاح گنجینه اسناد هویتی شهرستان نظیر اولین‌ها در حوزه‌های گوناگون مثل اولین شناسنامه یا سند صادره در ساوه، چاپ تمبر روز شهرستان، یادواره شهدای شهرستان با محوریت یک شهید شاخص در هر سال، نکوداشت یادگاران و پیشکسوتان جبهه و جنگ، نکوداشت علامه عسکری به عنوان فخر عالم تشیع و افتخار شهر ساوه، معرفی ساوجی های موفق مقیم خارج از شهرستان، هدف‌گذاری برای اجرای برنامه فرهنگی در مساجد همزمان با هفته فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا و فرهنگی در مدارس را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای هفته فرهنگی دانست.

وی همچنین تجلیل از فعالان فرهنگی، معلمان و  کارگران برگزیده، طلبه شاخص، کشاورزان برتر، دانش آموزان و دانشجویان ممتاز، اصناف و ...، تدوین برنامه فرهنگی برای خانواده‌ها، غبارروبی مزار شهدا و امامزادگان، اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی در هر روستا و هر شهر، اجتماع بزرگ دانش آموزان و طلاب حوزه‌های علمیه را از دیگر برنامه های پیشنهادی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: طبق برنامه ریزی‌های بعمل آمده هفته فرهنگی و روز شهرستان از ۱۸ لغایت ۲۵ مهرماه و جشنواره انار نیز از ۱۴ لغایت ۱۷ آبان ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

مهدی الیاسی افزود: براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده امسال از ۱۸ تا ۲۵ مهرماه به عنوان هفته فرهنگی ساوه و روز ۱۸ مهرماه که مصادف با قیام مردم ساوه است، به عنوان روز ملی ساوه تعیین شده است.

وی بیان کرد: هفته فرهنگی و جشنواره انار فرصتی برای معرفی و شناساندن پتانسیل‌های صنعتی، کشاورزی، مشاهیر، مفاخر، صنایع دستی و ... است و باید این ظرفیت‌ها در کنار شاخص‌های فرهنگی نظیر ایثار، فداکاری و ... دیده شود.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه برداشت انار امسال به دلیل شرایط آب و هوایی در آبانماه انجام می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود جشنواره انار در آبان ماه و پس از برداشت انار برگزار شود تا محصول کیفی و بازارپسند این محصول در جشنواره و نمایشگاه عرضه شود.

وی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره ملی انار در سال گذشته، گفت: هفته فرهنگی از ۱۸ مهرماه که روز شهرستان است با برگزاری یادواره شهدای شهرستان و شهید ندیری به عنوان شهید شاخص آغاز و برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد و جشنواره انار نیز از ۱۴ الی ۱۷ آبانماه همزمان با ایام برداشت محصول برگزار خواهد شد.

وی خواستار تشکیل کمیته‌های متفاوت با حضور دستگاههای اجرایی برای اجرای برنامه‌های هدفگذاری شده، شد و اظهار کرد: برگزاری همایش علمی انار، مسابقات ورزشی، فرهنگی نظیر کتابخوانی و ... از جمله برنامه‌هایی است که باید در هفته فرهنگی و جشنواره برگزار شود.

در این جلسه شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تشکیل دبیرخانه ملی جشنواره انار با محوریت اتاق بازرگانی، برنامه ریزی برای دعوت از سفرا، تجار و بازرگانان خارجی در جشنواره، برگزاری جشنواره انار پس از برداشت محصول و در اواخر آبان ماه، ثبت ملی جشنواره انار به عنوان یک رویداد مهم ملی، برگزاری یادواره شهدای شهرستان، برگزاری مراسم دعای ندبه با پخش سراسری از شبکه ملی از جمله پیشنهادات بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group