شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه از افزایش ۱۰.۸ درصدی تعداد مصدومین سوانح ترافیکی در محورهای مواصلاتی ساوه و زرندیه در طی طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

 بهرام صیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طول اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ که از ساعت ۸ صبح ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱  آغاز شد و تا هشت صبح ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت، ۳۴۸ مورد حادثه ترافیکی در این مرکز ثبت شده است که از این تعداد ۱۱۹ مورد در حوزه شهری و ۲۹۹ مورد در حوزه جاده‌ای رخ داده و منجر به مجروح شدن ۴۹۰ نفر شده است.

 وی افزود: از ۴۹۰ نفر مصدوم سوانح ترافیکی تعطیلات نوروزی امسال  ۳۸۵ نفر توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی سطح شهرستان انتقال یافته‌ و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: تعداد مصدومین در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۱ نفر بوده و بر این اساس شاهد رشد ۱۰.۸ درصدی در افزایش تعداد مصدومین سوانح ترافیکی بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار مجروحین ترافیکی در مدت زمان یاد شده مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال با ۴۱ درصد و کمترین آمار مربوط به گروه سنی سالمندان با ۸ درصد بوده است. اطفال و کودکان تا سن ۱۰ سال نیز ۱۱ درصد این جامعه آماری را به خود اختصاص داده‌اند.

صیدی در خصوص سهم سه محور مواصلاتی اصلی شهرستان یعنی آزادراه‌های ساوه – تهران، ساوه – همدان و ساوه – سلفچگان در اختصاص میزان مصدومین به خود اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اتوبان ساوه – تهران ۱۶ درصد، اتوبان ساوه – همدان ۲۸ درصد و اتوبان ساوه – سلفچگان سه درصد تعداد مصدومین را به خود اختصاص داده‌اند که اتوبان ساوه – تهران و ساوه – همدان در تعداد مصدومین نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۹ و ۸ درصدی داشته‌اند و اتوبان ساوه – سلفچگان شاهد کاهش یک درصدی بوده است.

 وی در پایان گفت: در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲ متاسفانه شاهد فوت ۱۰ نفر از هموطنان در حوزه پیش بیمارستانی بوده ایم که نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group