شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

امام جمعه ساوه با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دین گریزی در جامعه و تلاش برای تضعیف بنیه دینی جوانان گفت: برای آنکه فضای شهر رنگ و بوی تبلیغ دینی به خود بگیرد باید از ابزارهای تبلیغاتی متعدد و متنوع برای ترویج معارف و آموزه‌های اعتقادی و دینی در سطح شهر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه که در اتاق جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: فضای فرهنگی شهر باید به گونه‌ای طراحی شود که رنگ و بوی تبلیغات دینی به خود بگیرد و برای تحقق این مهم از آیات و روایات و جملات آموزنده استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص رعایت عفاف و حجاب با استفاده از ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای، به ضرورت و توجه جدی به افزایش تولیدات دینی موثر و متناسب با فضای شهرستان اشاره کرد و افزود: در شرایطی که شاهد تقابل فضای مجازی برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن برای دین گریزی در قالب جنگ ترکیبی و رسانه‌ای هستیم، باید از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج معارف دینی با تولید محتواهای غنی و مناسب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در آستانه ماه مبارک رمضان و با تاکید بر حفظ حرمت این ماه باید با فضاسازی درست محیطی فرهنگ ناب قرآنی و دینی را به رخ گردشگران و مسافران نوروزی بکشند و دستگاه‌های فرهنگی نیز با تولید محتواهای مناسب چنانچه فضاسازی‌های شهری، مغایر با فرهنگ اسلامی و قرآنی است،  آنرا اصلاح کرده و با محتواهای مفید و آموزنده جایگزین کنند.

امام جمعه ساوه در ادامه خواستار حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات این ایام شد و افزود: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند نباید اقدام به روزه خواری در ملاء عام کنند زیرا این کار بی‌حرمتی به ماه ضیافت الهی است و باید با چنین افرادی برخورد قاطع صورت گیرد.

وی گسترش معروفات در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامات خوبی در ترویج معروفات در سطح شهرستان صورت گرفته است اما کافی نیست و باید از همه ظرفیت‌ها برای اقناع سازی جامعه در ترویج این فریضه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز به حجم بالای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی طی سال‌جاری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی باید به سمت و سویی برود که منجر به جذب حداکثری شود.

مهدی الیاسی افزود: تقویت گفتمان‌هایی که آحاد مختلف جامعه را پوشش دهد نیاز امروز جامعه است براین اساس ساختار اداری شهرستان برنامه‌های پیشنهادی خود را برای سال آینده هدف‌گذاری و اجرایی کنند.

فرماندار ساوه همچنین خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی به تناسب بهار طبیعت و بهار قرآن شد و اظهار کرد: هر برنامه فرهنگی که اجرا می‌شود باید با جذب مخاطب همراه بوده و منجر به اقناع سازی جوانان و رفع ابهامات نسل جوان شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه نیز گفت: دشمن در ادامه برنامه‌های دین گریزی خود مردم را به سمت هنجارشکنی سوق می‌دهند و برخی نیز از روی غفلت تسلیم ترفندهای بدخواهان می‌شوند که باید از همه ابزارهای تبلیغی برای مقابله با توطئه دشمنان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا خاکزاد افزود: تضعیف بنیه اعتقادی و دینی مردم برنامه مهم دشمن است و به عبارتی باورهای اعتقادی جوانان را نشانه گرفته‌اند و نباید اجازه داد آینده‌سازان این کشور از سر غفلت و ناآگاهی فریب دشمن را بخورند.

وی خواستار تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات شد و افزود: باید جلسات شورای امر به معروف و نهی در برخی ادارات که هنوز اقدامی برای تشکیل شورا صورت نداده اند بطور مستمر برگزار شود تا با آسیب ‌شناسی و بررسی کارشناسانه، بستر احیا و تقویت این فریضه فراهم شود.

در این جلسه شرکت کنندگان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

فضاسازی عمومی شهر متناسب با موضوع عفاف و حجاب و نیز روزه خواری، برخورد قاطع با هنجارشکنان و روزه خواران، تصمیم گیری برای برخورداری ستاد امر به معروف و نهی از منکر ساوه از یک فضای فیزیکی و ساختمان مناسب از مصوبات جلسه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group