شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه از آمادگی ستاد خدمات تسهیلات سفر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت های گردشگری و بناهای تاریخی این شهرستان آماده پذیرایی از مسافرین و گردشگران است.

رضا ایاز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد خدمات تسهیلات سفر شهرستان به ریاست معاون استاندار و فرماندار ساوه تشکیل شد و در این جلسه ۱۰ کمیته با عضویت دستگاه‌های متولی خدمات نوروزی مشخص و شرح وظایف آنان تعیین و به مسئولان کمیته‌ها ابلاغ شد تا پس از برگزاری جلساتی با زیرگروه‌های کمیته‌های مربوطه، برنامه‌های خود را به ستاد اعلام کنند.

وی با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی با ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این جلسه مقرر شد خدمات سفرهای نوروزی با رویکرد ماه رمضان ارائه شود و اعضای ستاد آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران در شهرها و روستاهای شهرستان را داشته باشند.

ایاز به برنامه‌های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته بهداشت و درمان آمادگی لازم را جهت پوشش خدمات حوزه سلامت داشته باشد. اجرای برنامه‌های فرهنگی و شاد به کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد. زیباسازی شهرها و روستاها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر مصوبات ستاد بود. نظارت بر بازار و تامین اقلام مورد نیاز مردم در نوروز و ماه رمضان نیز بر عهده کمیته اقتصادی با مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی استقبال از مسافرین نوروزی در روز اول فروردین را از دیگر مصوبات بیان کرد و افزود: سه نوروزگاه در شهرهای ساوه، نوبران و آوه برای ارائه خدمات در ایام تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری ساوه در ادامه گفت: حدود ۴۳۰ اثر تاریخی و گردشگری در ساوه وجود دارد. ۱۳۰ اثر از این تعداد تاکنون به ثبت ملی رسیده است که مهمترین آنها مسجد هزار ساله جامع ساوه، قیزقلعه، چهارسوق، بازار تاریخی ساوه، عمارت حاکم، کاروانسرای روستای باغ شیخ، کاروانسرا و سایت تاریخی شهر آوه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مناطق گردشگری متعددی نظیر روستاهای کوهپایه و نیز بخش نوبران است.

وی بیان کرد: محور گردشگری روستای یولاق، سنگستان نوبران، روستای بالقلو و مجموعه بوم‌گردی روستای خانقاه نوبران و برخی دیگر از روستاهای مقصد گردشگری از جمله ظرفیت‌های شهرستان ساوه برای ارائه به گردشگران نوروزی است.

او با اشاره به دوران پساکرونا و پیش‌بینی احتمال افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۲ گفت: فعالیت گشت مشترک میراث فرهنگی، بهداشت و اماکن و بازدید از مراکز رفاهی و اقامتی از ابتدای اسفندماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group