دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رییس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: لایحه ۱۵۵۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری این شهر در سال ۱۴۰۲ تقدیم شورای شهر شد تا با تسریع در بررسی و مصوب کردن بودجه، شرایط آغاز پروژه ها از روزهای نخست سال آینده فراهم شود.

مرتضی سعیدی نیک شامگاه شنبه ششم اسفندماه ۱۴۰۱ در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: لایحه بودجه پس از بحث و بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر و اعمال تغییرات مدنظر به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی افزود: امیدواریم که با بررسی جزئیات بودجه در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رفع معضلات و مشکلات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به شهر و … از جمله مهم‌ترین دغدغه های اعضای شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ است.

وی گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ساوه هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال جاری حدود ۵۵ درصد افزایش خواهد داشت. از بودجه پیش بینی شده شهرداری ساوه در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۷ درصد عمرانی و ۲۳ درصد بودجه جاری است.

سعیدی نیک در ادامه با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر ساوه در جلسه بررسی تعرفه عوارض سال ۱۴۰۲ شهرداری، با افزایش غیرمنطقی تعرفه عوارض(بیش از ۲۰ درصد) مخالفت کردند، افزود: مدیریت شهری ساوه باید به جای گرفتن هزینه‌های بالا از مردم به فکر ایجاد درآمدهای پایدار با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر باشد.

وی به اجرای طرح‌های بازآفرینی شهرداری ساوه در سال جاری اشاره کرد و گفت: دریافت ۶۰۰ تن قیر جهت آسفالت ۳۶ معبر مناطق هدف، حدود ۱۲ کیلومتر آسفالت، دریافت اعتبارات به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان جهت پروژه سرویس بهداشتی کوی مهر، جذب اعتبار ۲۱۰ میلیون تومانی جهت تهیه اطلس سکونتگاه های غیررسمی، و ۴۶۴ میلیون تومان جهت مطالعه و احداث کانال هدایت سیلاب، تحویل سه قطعه زمین به متراژ ۷۰ هزار متر مربع از اداره راه و شهرسازی جهت ایجاد فضای سبز مناطق هدف و دو هزار متر مربع جهت ساخت سالن چند منظوره و شروع و نظارت پروژه قائم محله قاسم آباد و احداث بازارچه سنتی در بافت تاریخی و فرسوده از جمله طرح های مهم بازآفرینی شهرداری ساوه بوده است.

رئیس شورای شهر ساوه در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: تاکنون ۱۳ دستگاه اتوبوس شهری از مجموع ۵۰ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای خریداری شده توسط شهرداری ساوه تحویل داده شده و در خطوط شهری مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند. با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، خطوط اتوبوس شهری "بسیج یک" و "عبدالله آباد" ساوه میزبان این اتوبوس های جدید خواهند بود.

وی همچنین گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق با خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی ۵۶ متری امداد و نجات، دو دستگاه خودروی آتش نشانی فوماتیک و یک دستگاه جرثقیل به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، اتفاقی کم نظیر در جهت افزایش ایمنی شهر ساوه رقم خورد.

دبیر شورای اسلامی شهر ساوه نیز از خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم و واسطه بین شهروندان و مسئولان یاد کرد و گفت: رسانه ها با نقد منصفانه و انعکاس کاستی‌ها موجب تحرک بیشتر مسئولان در روند خدمت رسانی به مردم می شوند.

سعیده محمودی افزود: انتشار اخبار امیدبخش توام با نقد منصفانه علاوه بر تحرک بخشی در بین مدیران موجب آرامش در جامعه خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و املاک شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: طرح تفصیلی شهر ساوه هنوز تصویب نشده و در دست بررسی است.

سعید کریمی افزود: طرح تفصیلی فعلی اشکالات و ایراداتی نسبت به طرح تفصیلی قبلی دارد و پس از برطرف شدن ایرادات پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۶ ماه آینده به نفع مردم به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: در طول یک سال گذشته ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت و ۲۵ هزار متر مربع کف پوش در سطح شهر اجرا شده است.

محسن فیاضی با اشاره به اینکه کمربندی شرقی، شمالی و جنوبی شهر در حال اجراست، افزود: چهار طبقه از ساختمان در حال احداث شهرداری ساوه در حال تکمیل بوده و تا خردادماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی پیشرفت ۶۰ درصدی احداث استخر بانوان، احداث چهار پارک، سرمایه گذاری در محله قاسم آباد و انتهای خیابان شهید آوینی و پیشرفت ۶۰ درصدی شهرک صنوف مزاحم را از جمله فعالیت‌های انجام شده دانست و افزود: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره آسفالت معابر صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ساوه نیز گفت: حذف کامل سیم تریل از چرخه ایستگاه زباله، بازسازی و آماده سازی کارخانه پردازش، خرید و نصب سطل زباله مکانیزه به تعداد ۳۰۰ عدد و نصب ۲۰۰ عدد دیگر تا پایان سال و احداث استخر دفع شیرابه از جمله فعالیت‌های انجام شده بوده است.

کبری طاهری افزود: سرمایه گذاران بزرگی پس از طی تشریفات قانونی برای درآمدزایی از پسماند و پساب دعوت شدند تا بتوان درآمد پایداری از طلای کثیف و خلق ثروت ایجاد کرد.

وی در خصوص ساماندهی وانت بارها نیز گفت: ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در سطح معابر عمومی بویژه در ورودی و خروجی شهر از دغدغه‌هایی است که شهروندان سالهاست با آن مواجه هستند که موجب بهم‌ریختگی فضای شهری و مزاحمت برای شهروندان نیز شده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: افتتاح نشدن پروژه های حوزه مدیریت شهری در دهه فجر بیانگر آن نیست که اقدامی صورت نگرفته است.

احمد حاج امینی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام بویژه در حوزه زیربنایی هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group