دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

فرماندار ساوه گفت: با توجه به روح سخت این شهرستان به دلیل فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی متعدد، هنرمندان نقش موثری در تلطیف کردن روح شهر و ایجاد آرامش شهروندان دارند.

مهدی الیاسی شامگاه چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از هنرمندان که در مجتمع گردشگری، تاریخی و اقامتی عمارت حاکم برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام شعبانیه افزود: این شهرستان به دلیل صنعتی بودن و بالا بودن شاخص های صنعتی و شرایط خاص مانند واقع شدن در محورهای مواصلاتی، روح سختی را به خود گرفته است و نیازمند داشتن روح لطیف است.

 وی ادامه داد: هم اینک شهرهایی مانند محلات در استان دارای روح لطیف‌تری با توجه به شرایط خود هستند بنابراین ساوه  به دلیل این وضعیت ویژه به شدت نیازمند فعالیت‌های هنری و فرهنگی است.

 وی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان صنایع دستی و گردشگری نقش موثری در تلطیف روحیه شهروندان و آرامش آنها دارد، اظهار کزد: هم اینک حدود ۴۰۰ هنرمند صنایع دستی در ساوه فعالیت دارند که حدود ۳۰۰ نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند که افتخاری برای شهر است.

الیاسی ادامه داد: در حال حاضر هنرمندان در ساوه با انبوهی از مشکلات مواجه هستند اما با انجام اقداماتی مانند جشنواره انار حرکتی رو به جلو شکل گرفته، هرچند هنوز به هدف ایده‌آل نرسیده‌ایم.

وی به ارزش کار هنرمندان اشاره کرد و گفت: یقینا دغدغه اصلی شما فروش محصولات نیست بلکه درک هنر و ارزش کار شما است و امیدوارم روزهای آتی اتفاقات خوبی برای هنرمندان شهرستان رقم بخورد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: پیشنهاد اختصاص مکان مناسب را با همکاری شورای اسلامی و شهرداری در نظر خواهیم گرفت که امیدواریم یک فضای خوب همانند خانه تاریخی مقدس زاده را  به عنوان خانه هنرمندان اختصاص یابد.

وی در پایان از حضور قدرتمند هنرمندان ساوه در نمایشگاه تهران قدردانی کرد و گفت : همه باید در معرفی نام ساوه بکوشیم و وحدت کلمه بخش ما نام ساوه باشد و هر فردی که در  جهت شناسایی نام ساوه حرکت کند ما دست او را به گرمی می فشاریم و تمام ظرفیت‌های دولتی شهرستان در خدمت هنرمندان خواهد بود.

 مدیرعامل مجتمع گردشگری تاریخی و اقامتی عمارت حاکم نیز گفت:  تبدیل یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی شهر به خانه هنرمندان ضرورت دارد و آمادگی خود را برای تحقق این مهم اعلام می‌کنیم.

مجتبی محبی امیرحسینی بیان کرد: شهر ساوه مستعد برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری است و هنرمندان این شهر در نمایشگاه تهران ثابت کردند که ظرفیت بالایی برای معرفی و شناساندن مزیت‌های این شهر کهن و تاریخی در همه عرصه ها دارند که نیازمند حمایت مسئولان است.

امیرحسینی افزود: غرفه ساوه به عنوان نگین استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری تهران خودنمایی کرد که بیانگر مساعدت و همکاری مسئولان، هنرمندان و مجموعه مدیریت و پرسنل مجتمع گردشگری عمارت حاکم بود.

احمد حاج امینی عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: ساوه در این نمایشگاه به صورت شاخص ظاهر شد و تک تک هنرمندان دست به دست هم دادند تا با موفقیت در آینده ظاهر شویم. حضور در این نمایشگاه نشان داد که ما می‌توانیم در این زمینه موفق شویم و شورای اسلامی شهر نیز  جهت ارتقای نام ساوه با حضور هنرمندان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

 در ادامه این نشست هنرمندان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و در پایان این نشست از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونت خدمات شهری، هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر شد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۱۸ الی ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران برپا شد و هنرمندان ساوه در این نمایشگاه  حضور  موفق داشتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group