يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

شهردار ساوه گفت: باید با تعریف مدل‌های جدید در چارچوب قانون برای مردم و شهرداری، در شهر تولید ثروت کنیم.

امیررضا یوسفیان در جلسه معارفه تنی چند از مدیران شهری ساوه اظهار کرد: هر مسئولیتی در کشور، مسیری برای خدمت به مردم است، لذا باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت در شهر ساوه به دلیل مشکلات زیاد آن فراهم است، گفت: امروز دیگر خواسته و شان مردم ما نیاز به جدول و آسفالت نیست بلکه لازم است برای تامین زیرساخت‌های اساسی جهت ارتقای خدمات  به آنان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک شهر مترقی و خوب، مولفه‌ها و ویژگی‌های خاصی لازم است، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصر یک شهر خوب، وجود نظم و انضباط شهری در اموری مانند مبلمان شهری، ساخت‌ و ساز، سد معبر، پیاده روها، معابر شهری و ... است  که شهر ساوه در این زمینه مشکلات زیادی دارد.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه بازنگری طرح جامع، چراغ راه توسعه شهر است، گفت: طرح جامع یک ظرفیت برای شهر و شهرداری است و باید به صورت تخصصی موارد را احصا، پیگیری و مطرح کنیم تا بتوان چشم‌انداز درازمدت شهر در حوزه‌های مختلف را پیش‌بینی و برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد:  باید تلاش کنیم تا با بازنگری دقیق در طرح ها، ساوه بعد از 10 سال، دیگر مشکل ترافیک، آلودگی هوا، مسکن و مشکل هویت شهری نداشته باشد و در این خصوص، نیاز به دقت ویژه‌ای است. در انجام این کار مهم باید از نظر مردم، نخبگان، و صاحب نظران نیز استفاده شود.

به گفته یوسفیان، با توجه به اینکه در طرح جامع، نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین می شود، افزود: باید مشکلات این طرح در ساوه احصا شود تا مردم دچار بلاتکلیفی نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همچنین باید از همه ظرفیت‌های حوزه شهرسازی برای تولید ثروت و منابع استفاده کرد، افزود: حوزه شهرسازی به عنوان قلب تولید ثروت در شهرداری تاکنون آنچنان که باید و شاید نتوانسته به رسالت خود عمل کند.

یوسفیان با بیان اینکه شهر ساوه به دلیل داشتن بیش از  ۲۰ سکونتگاه غیر رسمی دارای شرایط خاصی است، اظهار کرد: انجام آسفالت و جدول گذاری نیاز ابتدایی این مناطق است و در سالهای آینده این مناطق نیازمند خدمات زیرساختی اساسی هستند که تحقق این مهم نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل مدیریت شهری ساوه نیازمند تولید ثروت بالا برای شهرداری است و نقش حوزه شهرسازی در این زمینه باید پررنگ باشد لذا باید بر اساس مدل‌های جدید براساس قانون با مشارکت مردم راهبردهایی برای تولید ثروت در شهر و شهرداری تعریف کنیم.

وی گفت: حوزه شهرسازی، باید به محل تولید ثروت و دانش تبدیل شود تا بتوانیم تحولی را برای آینده شهر ساوه رقم بزنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group