جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

سرپرست اتحادیه آرامستان‌های کشور گفت: در حال حاضر کمبود و فرسودگی ماشین آلات (حمل اموات) و تداخل کار با آرامستان‌های اداره اوقاف و هیات امنایی از مهمترین مشکلات آرامستان‌های کشور است.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی ۱۱ آبانماه در جلسه هیات مدیره اتحادیه آرامستان‌های کشور در ساوه افزود: این اتحادیه در واقع یک NGO حمایتی متشکل از بیش از ۴۰ آرامستان در سطح کشور با بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت است.

وی ادامه داد: این اتحادیه دغدغه و  مشکلاتی که در سازمان آرامستان‌های کشور اتقاق می‌افتد و می‌تواند دارای اشتراکاتی باشد را  پیگیری کرده تا این نیازها در حد توان رفع شود.

وی افزود: البته جغرافیای وسیع کشور به شکلی است که  آداب و سنن اجتماعی در هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت باشد اما ما آن اشتراکاتی که بین آرامستان‌ها است را پیگیری می‌کنیم. همچنین این اتحادیه در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده  و سالی یک یا دو مجمع نیز برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: تاکنون به منظور احصای مشکلات آرامستان‌های کشور از بین بیش از ۴۰ آرامستان عضو اتحادیه حدود ۲۶ آرامستان پاسخ‌های خود را در بحث نیازها و مشکلات ارسال کرده‌اند و جمع بندی انجام شده، به معاونت عمرانی وزیر کشور ارائه شده تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

وی افزود: در حال حاضر کمبود و فرسودگی ماشین آلات (حمل اموات) و تداخل کار آرامستان‌های کشور با آرامستان‌های اداره اوقاف و هیات امنایی از مهمترین مشکلات آرامستان‌های کشور است که امیدواریم، یک قانون در این زمینه مصوب شود تا شهرداری‌ها هم بتوانند به حقوق خود برسند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اطفای حریق و حمل اجساد در جاده‌ها در کشور به دلیل نداشتن متولی به یک معضل تبدیل شده و این وظیفه را شهرداری بر دوش می‌کشد.

سید حبیب راضی ۱۱ آبانماه در جلسه هیات مدیره اتحادیه آرامستان‌های کشور در ساوه اظهار کرد: با وجود حضور دستگاههایی مانند راهداری، پلیس راهور، هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در جاده‌ها، در حال حاضر این دو وظیفه بر دوش شهرداری است.

وی ادامه داد: آنچه که تکلیف شهرداری است اینست که در محدوده و حریم شهرها به لحاظ قانونی پاسخگو باشد، اما واقعیت این است که اطفای حریق و حمل اجساد در جاده‌ها در کشور  هنوز متولی مشخصی ندارد و این معضل، چالش‌هایی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: اخیرا برخی تفاهم‌ها جهت رفع این مشکل در حال انجام است و برخی دستگاهها محدوده‌هایی را پوشش می‌دهند اما این پوشش کشوری نیست و قطعا یک راهکار قانونی را می‌طلبد تا این معضل مرتفع شود.

سید راضی در خصوص اتحادیه آرامستان‌های کشور نیز گفت: این اتحادیه از مجموع حدود ۵۰ سازمان تشکیل شده است تا مجموعه آرامستان‌ها را در امورات مختلف کمک کند.

وی یادآور شد: این امور مانند پشتیبانی، فنی،  ماشین آلات و ... است و تاکنون نقش موثری در این خصوص داشته است و در ایام شیوع ویروس کرونا نیز نقش این اتحادیه در تامین لوازم و تجهیزات پیشگیری از ابتلای کارکنان به این بیماری و نیز  کمک به بحث سخت و زیان‌آور شمرده شدن هر گروه شغلی شاغل در آرامستان‌ها مضاعف بود.

سید راضی ادامه داد: همچنین بخشی از کارهای این اتحادیه برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی است و فعالیت آن موجب شده یک هماهنگی در سطح آرامستان‌های کشور ایجاد شود و شاید در دیگر حوزه‌های خدمات شهری نیز به این گونه اتحادیه نیاز بسیاری باشد.

وی گفت: واحد آرامستان شهرداری ساوه با توجه به ظرفیت و امکانات موجود، زمینه ارتقا به سازمان را دارد و ما نیز کمک می‌کنیم تا این مجموعه به سازمان ارتقا یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group