يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر صرفا در عفاف و حجاب خلاصه نمی‌شود بلکه ستیز با فساد اداری و مالی، اختلاس و احتکار از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه ضمن تقدیر از اقدامات این ستاد در این مدت اظهار کرد: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست چرا که تمامی بداخلاقی‌هایی که در جامعه ما اتفاق می‌افتد به خاطر ترک این دو واجب بزرگ است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه همه ما نسبت به تخلفات و منکرات خودمان را مسئول بدانیم و تذکر بدهیم آن خلاف و منکر ریشه کن خواهد شد، افزود: بی تفاوتی ضربه مهلکی بر پیکره جامعه است و نباید نسبت به موضوعات پیرامونی بی تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام سبزی تصریح کرد : چه فضای رسانه‌ای و چه فضای حقیقی نباید جولانگاه بداخلاقی‌ها و منشاء ایجاد یاس و نامیدی در کشور باشد و ما نباید امربه معروف را منحصر در عفاف و حجاب بدانیم، مبارزه با اختلاس و احتکار و مظاهر فساد باید جزو اولویت‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: در اجرای امربه معروف و نهی از منکر باید جامع نگری داشته باشیم، برای خدا کار کنیم، سعی کنیم ابتکار عمل داشته و از الگوهای موفق استفاده کنیم و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید راهبرد قوی طراحی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: مسئولین و دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه نسبت به اجرای امربه معروف و نهی از منکر داشته باشند و اجرای این فریضه باید از خود مسئولان آغاز شود.

در ادامه حجت الاسلام خاکزاد دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر ساوه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و صالح داشته باشیم باید نسبت به اجرای امربه معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه داشته باشیم. ما نمی‌توانیم در مقابل منکرات بی تفاوت باشیم و با عنایت به روایت رسول خدا (ص) همه ما مسئولیم و بی تفاوتی معنایی ندارد.

وی افزود: ما در تلاشیم که این فریضه بزرگ، مردمی و همگانی شود و اقدامات خوبی در حال انجام داریم البته نیاز است که گروه ها و اقشار مختلف در آموزش‌های ستاد شرکت کنند و قالب‌ها و روش‌های صحیح امربه معروف را یاد بگیرند و از برخوردهای سلیقه‌ای دوری کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که روسای ادارات و دستگاه‌هایی اجرایی را موظف به ترویج این فریضه بزرگ و همچنین راه اندازی شورای امربه معروف اداره متبوع کرده است تصریح کرد: ما امر به معروف را از ادارات شروع کردیم و الان چندین پرونده در حال تشکیل و پیگیری است و به زودی گشت ارشاد مسئولین را هم راه‌اندازی خواهیم کرد و در اجرای این امر مهم محکم و استوار پیش خواهیم رفت.

حجت الاسلام خاکزاد با بیان برخی قوانین اظهار کرد: در حوزه قوانین امربه معروف و نهی از منکر و همچنین عفاف و حجاب ضعف‌هایی هست که با درایت و تدبیر نمایندگان مجلس با تصویب قوانین محکم تقویت خواهد شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام مجیدی به عنوان معاون علمی و مهندسی فرهنگی و احمد اسدالهی به عنوان معاون اجتماعی و مطالبه گری و صدری مسئول امور بانوان ستاد به بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان نیز کتابچه طرح جامع عفاف و حجاب که توسط ستاد تهیه شده بود به نماینده ساوه و زرندیه اهدا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group