يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیر عامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: بهای نگهداری کالا در انبارهای منطقه ویژه اقتصادی و تعرفه آب بهای صنایع در شهر صنعتی کاوه کمتر از نرخ مصوب اعمال می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی افرند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان ساوه در شهرصنعتی کاوه که با حضور رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان با موضوع تعیین تکلیف کالاهای متروکه در انبارهای گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه و نیز تعرفه آب‌بهای صنایع تشکیل شد، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات دولت باید قیمت آب بهای صنایع، فراتر از تعرفه‌ای که در حال حاضر برای واحدهای تولیدی و صنعتی این مجموعه محاسبه شده، منظور شود اما در راستای حفظ منافع صنتعگران قیمتی کمتر از مصوبه اعمال شده است.

وی افزود: ارائه خدمات زیرساختی بویژه تامین آب و برق بسیار دشوار و هزینه بر است اما مدیریت شهر صنعتی با پرداخت هزینه بالا توانسته است خدمات زیرساختی فراوانی را به جامعه صنعتی ارائه دهد.

وی بیان کرد: مصوبه هیات مدیره شهر صنعتی کاوه در راستای حفظ منافع صنتعگران پایین تر از تعرفه مصوب کشور است و با وجود افزایش تعرفه در سال‌جاری، اما امسال هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده است.

افرند در خصوص تعرفه نگهداری کالا در انبارهای منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز گفت: با وجود ارائه خدمات کیفی در انبارهای منطقه ویژه اقتصادی اما کمترین نرخ مناطق ویژه در کشور، در انبارهای این منطقه ویژه اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تامین آب برای صنایع، مدیریت شهر صنعتی کاوه کار ایجاد شبکه انتقال و توزیع آب در داخل قطب صنعت کشور را عهده‌دار است و حتی در شرایط بحرانی آب اجازه ندادیم یک واحد تولیدی و صنعتی با بحران آب مواجه شود.

مدیرعامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در خصوص تامین برق نیز گفت: با وجود اینکه تامین برق جزو وظایف این مدیریت نیست اما در احداث پست برق با شرکت توانیر مشارکت می‌کند و برق رسانی را با کمترین تعرفه برای مجموعه های صنعتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل صنایع کمبود آب است، افزود: شرکت شهر صنعتی کاوه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان به دنبال اجرای طرحی با بهره‌گیری از توان علمی دانشمندان ایرانی برای بازچرخانی پساب صنعتی تصفیه خانه جهت مصارف صنعتی است و با اجرای این سیکل بخشی از کمبود آب صنعتگران برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز گفت: در چهار ماه اول سال جاری ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۱۰۷ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶٣ درصد از نظر ارزشی و ۱۷ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

فرامرز امیدی افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، آبگرمکن و قطعات، آبمیوه و رانی، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای (بلورجات)، روغن پخت و پز، کاشی و سرامیک، رول گالوانیزه، رول دستمال کاغذی، کاغذ کارتن سازی و ... بوده‌اند.

وی گفت: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، هند، آذربایجان، ترکمنستان، ایتالیا، هلند و سوریه عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

وی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: واردات این گمرک طی این مدت ۴۴ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۱۳۱ میلیون دلار بود که پس از ترخیص وارد کشور شده‌اند و عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل، کویل آلومینیوم، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت، کنستانتره و پوره میوه، اجزاء و قطعات خودرو، مغز تخمه و بادام زمینی، مواد اولیه بهداشتی، ماشین آلات و اجزاء و قطعات، اجزاء و قطعات یخچال، مواد اولیه خوراکی و کامیون کشنده... بوده‌ است که عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، قطر، هند، چین، اتریش، کره، اسلوانی، دانمارک، آلمان، ایتالیا و عراق از طریق این گمرک به کشورمان وارد شده  و در کوتاهترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

وی گفت: در این مدت ۵۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است که نسبت به مدت مشابه ١٦ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری سعی و تلاش کرده است با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته‌های حمایتی گمرک ایران در رویه‌های صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باشد تا شرکت‌های تولیدی در این عرصه سخت با وجود تحریم‌های ظالمانه از بابت ترخیص مواد اولیه خارجی و ماشین آلات خط تولید وارده به گمرک دغدغه‌ای نداشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group