جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

امام جمعه ساوه گفت: در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کار ایجابی مقدم بر کار سلبی است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی سه‌شنبه ۱۱ مردادماه در جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است و هر کس بر کشتی اهل بیت سوار شود نجات پیدا کرده و سعادتمند خواهد شد.

وی بیان کرد: از فرهنگ عاشورا و سفره امام حسین علیه‌السلام می‌توانیم بهترین یارگیری را برای مکتب اسلام بعمل آوریم و همه در برابر ترویج فرهنگ حسینی مسئولیت داریم.

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب نباید کار سلبی انجام داد، هر چقدر معروف‌ها ترویج و شناسانده شود منکرات کاهش خواهد یافت و رنگ می‌بازند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه ترویج معروفات یک اصل برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کار ایجابی مقدم بر کار سلبی است و باید با زبان نرم و برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) این فریضه را انجام داد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز خواستار مشارکت موثر دستگاههای اجرایی در عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد.

مهدی الیاسی همچنین بر تعیین روزی به عنوان روز ساوه تاکید کرد و افزود: برای نامگذاری روزی به عنوان روز ساوه باید جلسات کارشناسی برگزار شود چرا که نقطه عطفی در تقویم فرهنگی و اجتماعی این شهرستان خواهد بود.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: مقوله فرهنگ با سیاست و اقتصاد هم عرض است و مانند چتری است که بر سایر حوزه‌ها سایه افکنده است.

ابوالحسن شریفی افزود: نباید فرهنگ، سیاست و اقتصاد هرکدام بطور جداگانه دیده شود بلکه باید گفت که مقوله فرهنگ چتر مجزایی نیست و هر اقدامی که انحام می‌دهیم باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال جابجا کردن معروف‌ها و منکرات است که این موضوع ثمره تهاجم فرهنگی توسط دشمنان نظام است.

رییس دادگستری ساوه با تاکید بر اینکه بد جلوه دادن کار خوب سناریوی دشمن برای تبدیل نقطه معروف به منکرات است، تصریح کرد: شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه قضایی تعیین و بر رسیدگی سریع به پرونده‌ها تاکید شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موضوعات مهم اجتماعی برشمرد و افزود: با وجود گذشت شاکی، قانونگذار در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، جنبه عمومی جرم را پیگیری می کند.

محمودرضا سازنده افزود: شعبه ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تعیین و برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه نیز گفت: امر به معروف و نهی از مظلوم واجب ترین واجبی است که بر روی زمین مانده است در حالی که اصلاح جامعه در گرو احیای این فریضه بوده و هدف از قیام امام حسین علیه‌السلام نیز زنده نگه داشتن این واجب الهی است.

حجت‌الاسلام امیر خاکزاد افزود: باید اعتقاد ظاهری و قلبی برای عمل به این واجب بر زمین مانده داشته باشیم و از همه ظرفیت‌های خود برای احیای این فریضه استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: برپایی مراسم عفاف و حجاب، آموزش حضوری و  غیرحضوری امر به معروف و نهی از منکر، سرکشی از مراسم هیئات مذهبی، راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از در ادارات شهرستان، راه اندازی کمیته تخصصی عفاف و حجاب، راه اندازی کانال خبری هدف آگاه‌سازی و آشنایی جامعه با قوانین این فریضه، آموزش حقوق شهروندی از جمله مهمترین فعالیت‌های این ستاد در دو ماه اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام خاکزاد با اشاره به حضور افراد بدحجاب در ادارات، مراکز تفریحی، ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هرگونه ناهنجاری در حوزه عفاف و حجاب موجب خواهد شد که خانواده‌ها آسیب ببینند. اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب خواهد شد که سایر واجبات نیز انجام شود. البته نباید از همگانی کردن اجرای این فریضه و روش‌های درست آن غفلت کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز خواستار توجه دقیق اعضای شورای فرهنگ عمومی به مصوبات شد و گفت: سالروز ولادت علامه عسکری در ۱۳ اردیبهشت، سالروز ولادت و شهادت  دکتر چمران در ۱۰ مهر و ۳۱ خردادماه، سالروز ولادت سلمان ساوجی، تاریخ ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به ساوه، وفات علامه عسکری در ۲۸ شهریور، فصل برداشت محصول انار از جمله پیشنهادات برای نامگذاری روزی برای ساوه است.

حسین محمودی‌فر افزود: تعیین روزی برای ساوه موجب معرفی و شناساندن ظرفیت‌های این شهرستان در ابعاد گوناگون خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group