جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی شهید چمران ساوه زمینه ساز رونق اقتصادی این مجموعه تولیدی و صنعتی است.

حسن میرزاخانی چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات شهرک صنعتی شهید چمران ساوه (احمدآباد سابق) با اشاره به اینکه ساوه قطب صنعتی استان مرکزی و کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌ها و رونق تولید در شهرک‌های صنعتی، نیازمند تامین زیرساخت‌ها از جمله برق و گاز است و باید در این مسیر اقدامات زیربنایی صورت گیرد.

وی با اشاره به بازدیدی که از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شهید چمران صورت گرفت، اظهار کرد: در جریان این بازدید موانع و مشکلاتی مطرح شد که مهمترین آن راه دسترسی شهرک صنعتی به آزادراه ساوه تهران بود که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد.

وی در خصوص مشکلاتی نظیر تامین آب مورد نیاز برای واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی شهید چمران به تصفیه خانه فاضلاب شهر ساوه باید تمهیدات لازم به منظور انتقال پساب تولیدی این تصفیه خانه برای مصارف صنعتی شهرک توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی صورت گیرد.

میرزاخانی در خصوص مشکلات امنیتی سرمایه گذاران در این شهرک نیز گفت: مشکل تامین امنیت و برخی مطالبات دیگر صنعتگران شهرک صنعتی شهید چمران در نشستی با مدیران مرکز استان مطرح می شود و برای برطرف شدن آنها تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: تعداد زیادی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی شهید چمران اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند اما در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم و ضروری مشکل دارند.

مهدی الیاسی افزود: تامین آب و برق، اولویت نخست این شهرک صنعتی است و مشکلاتی نظیر فاضلاب، معابر و امنیت شهرک از مشکلات جدی است که باید برای رونق تولید در این مجموعه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در این شهرک یک ضرورت است، افزود: تامین آب این شهرک برای بلندمدت بسیار ضروری است در غیر این صورت مشکلات جدی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز گفت: کمبود زیرساخت‌ها نظیر آب و برق موجب شده که برخی صنایع با کمتر از ظرفیت تولیدی خود فعالیت کنند.

علیرضا حیدری تفرشی افزود: به دلیل کمبود زیرساخت‌ها هنوز برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی با وجود احداث فضای فیزیکی هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

گفتنی است با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی دفتر پایگاه مقاومت بسیج و مجمع تولیدکنندگان شهرک صنعتی شهید چمران ساوه نیز افتتاح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group