شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رییس کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه قویترین مردان ایران یک سروگردن در دنیا از همه بالاترند، جهت تاسیس خانه قویترین مردان ایران در ساوه اعلام آمادگی کرد.

محمود قراچورلو یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در مراسم تجلیل از حامیان و معارفه هیات رییسه و عوامل اجرایی هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات دانشکده سما برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم ایران پهلوان دوست هستند و ورزشکاران در این رشته، بدنبال منش پهلوانی‌اند، اظهار کرد: حمایت واقعی مسئولان شهرستان ساوه و هیات بدنسازی و پرورش اندام موجب پویایی و توسعه این رشته ورزشی پرطرفدار و مهیج در این شهرستان شده است.

وی با تقدیر از میزبانی شایسته مردم ساوه در برگزاری مسابقات چهار روزه انتخابی تیم ملی قویترین مردان ایران که در اردیبهشت ماه سال جاری در شرکت پولاد کاوه واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: نباید به قویترین مردان یک نگاه اجمالی در حوزه ورزش پهلوانی کرد بلکه قویترین مردان یک پویش و موجی است که در ایران ایجاد شده و آحاد مختلف جامعه از آثار و برکات آن برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: قویترین مردان ایران پهلوانانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از کشور و مردم از دست دادند و به بهترین نوع مرگ که همانا فیض شهادت است نائل آمدند. برای صیانت از هر وجب از خاک ایران یک شهید تقدیم انقلاب شده است و نباید این ایثارگری‌ها و پهلوانی‌ها را در هر پست و مقامی که باشیم فراموش کنیم.

قراچورلو در ادامه گفت: قویترین مردان جامعه امروزی نیز مردان و شیرزنانی هستند که برای تامین نیازهای معیشتی خانواده خود کار و تلاش می‌کنند و از هزار مرد قوی، قویتر هستند چرا که برای برطرف کردن نیازهای اقتصادی و معیشتی خود مجاهدت و ایثارگری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قویترین مردان ایران جزو پربیننده ترین برنامه های رسانه ملی براساس اعلام صدا و سیما بوده است، گفت: وقتی نیروی انتظامی اعلام می‌کند که کمترین میزان وقوع جرم در زمان پخش مسابقات قویترین مردان ایران از رسانه ملی صورت گرفته است بیانگر آن است که باید از این فرصت برای توسعه این رشته ورزشی پرمخاطب استفاده کرد و با جذب جوانان به ورزش به دنبال ایجاد جامعه شاد و پرنشاط باشیم.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را نتیجه روی آوردن جامعه به ورزش بیان کرد و افزود: باید در پذیرش مسئولیت‌های جامعه دقت شود تا مردم از عملکرد مسئولان راضی باشند و اگر در حوزه ورزش به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنیم علاوه بر ارتقای سطح سلامت مردم از وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها پیشگیری بعمل خواهد آمد.

رییس کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران از آمادگی خود برای تاسیس خانه قویترین مردان ایران در ساوه برای انجام ورزش‌های قدرتی نظیر وزنه‌برداری، پاورلیفتینگ و نیز راه اندازی هیات‌ها و کمیته‌های مختلف پرورش اندام خبر داد.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد افرادی که به باشگاه های پرورش اندام مراجعه می‌کنند به دنبال انجام ورزش همگانی و تنها ۱۰ درصد به دنبال قهرمانی هستند. این رشته ورزشی پرطرفدار در سراسر کشور موج ایجاد کرده و اکثر استان‌ها آماده میزبانی برگزاری مسابقات ملی این رشته ورزشی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ساوه در توسعه این ورزش گفت: همجواری این شهرستان با پایتخت مزیت بزرگی برای تمرکز زدایی این رشته ورزشی پرطرفدار از تهران است و به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و مزیت صنعتی آن با استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور، ظرفیت بالایی برای توسعه این ورزش با توجه به استعداد و دانش بالای مردم این شهرستان است.

قراچورلو تصریح کرد: با افتتاح خانه قویترین مردان ایران در ساوه در نظر داریم سالانه چندین تورنمنت‌ بین‌المللی با حضور قهرمانان جهان برگزار کنیم که علاوه بر توسعه این رشته پرطرفدار در معرفی و شناساندن ساوه گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های بالایی که دارد به هیچ وجه دچار فقر مادی، فرهنگی و قهرمانی نیست، تصریح کرد: به اهتزار درآوردن پرچم مقدس ایران در میادین ورزشی تخصص قهرمانان و پهلوانان این مرزوبوم است به شرط آنکه عمل گرا باشیم و از ورزش حمایت واقعی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، رییس کمیته همگانی و نماینده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر تدوین تقویمی برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه ورزش اظهار کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران نگرش جدیدی در حوزه فرهنگ سازی ورزش پهلوانی دارد و این رویکرد در دوره مدیریتی جدید به وضوح دیده می‌شود.

مسعود حیدرزاده با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم پهلوانی به قهرمانی تنه نزند، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه ورزش پهلوانی در شهرستان ساوه صورت گرفته و منجر به شناسایی ورزشکاران اخلاق مدار و مستعد شده که این حلقه مفقوده حوزه ورزش است.

وی بیان کرد: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران در حوزه همگانی دو طرح ملی دارد که پویش آماده‌شو و مسابقات آماده‌شو یکی از این طرح‌هاست که می تواند آحاد مختلف مردم را به سمت ورزش بدنسازی و پرورش اندام هدایت کند و برگزاری مسابقات ویژه خانواده در راستای توسعه ورزش، طرح دومی است که آئین نامه اجرایی آن به سراسر کشور ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در باشگاهها حضور پیدا می‌کنند در حال انجام ورزش همگانی هستند، تصریح کرد: دفتر توسعه همگانی در وزارت ورزش و جوانان در کنار معاونت همگانی این وزارتخانه به دنبال توسعه ورزش همگانی در تمامی فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی است. بنابراین ورزش کردن به صورت جنرال و عمومی در اماکن تفریحی و پارک‌ها حوزه همگانی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیست و باید هر فدراسیون و هیات ورزشی اقدام به تقویت ورزش همگانی در رشته ورزشی زیرمجموعه خود کند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه زیبایی کار در عمل کردن است، تصریح کرد: باید هر اقدامی که در توسعه ورزش صورت می‌گیرد جنبه عملیاتی به خود گیرد و از شعارمحوری خارج شود.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از حامیان این رشته ورزشی از "محمود قراچورلو" رییس کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل شرکت پولاد کاوه به دلیل میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی قویترین مردان ایران در این واحد تولیدی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه احکام هیات رییسه و عوامل اجرایی هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه به آنان اعطا شد. "رویا کرمی" به عنوان نائب رئیس و "فرهاد سقایی" به عنوان دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه معرفی شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group