چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

شهردار ساوه گفت: قهرمان پروری و توسعه زیرساخت ها و سرانه ورزشی همراه با تقویت فرهنگ ورزش از اهداف مدیریت شهری ساوه است.

امیررضا یوسفیان یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ در مراسم تجلیل از حامیان و معارفه هیات رییسه و عوامل اجرایی هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات دانشکده سما برگزار شد، اظهار کرد: ساوه مهد پرورش قهرمانان و نام آوران ورزشی در رشته‌های مختلف است که علاوه بر افتخارآفرینی در میادین ورزشی ملی سهم بالایی در کسب عناوین برتر بین‌المللی دارند و ورزش بدنسازی و پرورش اندام از جمله رشته‌های ورزشی است که ورزشکاران آن در میادین بین‌المللی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی کمبود منابع مالی و نبود اسپانسر را مهمترین مانع پیش روی ورزش در این شهر دانست و افزود: با وجود اینکه ساوه بزرگترین شهر صنعتی کشور را در دل خود جای داده است اما آنطور که باید و شاید صنایع از ورزش این شهر حمایت نمی‌کنند، ولی حوزه مدیریت شهری مصمم به حمایت از ورزش در تمامی رده‌های سنی و در رشته‌های متعدد ورزشی در قالب سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری است.

یوسفیان با اشاره به اینکه قهرمانی، نام‌آوری و پهلوانی با سختی بدست می‌آید، گفت: قهرمان پروری نیازمند تامین زیرساخت‌های ورزشی و افزایش سرانه‌هاست تا ورزشکار بدون دغدغه و با آرامش به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازد و بتواند در میادین ورزشی افتخارآفرینی کند. توسعه سرانه ورزشی موجب شکوفایی استعدادها و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه روی آوری به ورزش و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون شهرهای با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از کمک‌های دولتی محروم هستند، اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال گذشته ۴۷۱ میلیارد تومان بوده است و با این میزان اعتبار که سهم هر شهروند ساوجی در آن بسیار ناچیز بوده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و هزینه‌های جاری خدمت رسانی شده است.

شهردار ساوه با اشاره به اینکه با وجود تنگناهای اقتصادی در تصویب بودجه سال جاری، شهرداری مجبور به خودزنی شد و به بیش از دو برابر افزایش یافت، گفت: افزایش حقوق و دستمزد بدون اینکه منابعی برای آن پیش بینی شود موجب شده تا شهرداری با وجود افزایش دو برابری بودجه با شوک مالی در تامین هزینه‌های جاری و عمرانی خدماتی مواجه شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه نیز با اشاره به محدودیت در امکانات و تجهیزات ورزشی در این شهر گفت: زیرساخت‌های ورزشی ساوه پاسخگوی جمعیت افزون بر ۳۰۰ هزار نفری این شهر نیست.

سیدمحمد عبدی با اشاره به اینکه ساوه مهد ورزش فوتسال و فوتبال ایران است، افزود: با وجود استعداد بالای جوانان و نوجوانان این شهر در رشته ورزشی فوتبال و فوتسال متاسفانه تنها سه سالن ورزشی برای انجام این ورزشی با حجم بالای جمعیتی وجود دارد.

وی حوزه مدیریت شهری را بازوی پرتوان حوزه ورزش دانست و افزود: برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی قویترین مردان ایران در شهر صنعتی کاوه که چندی پیش برگزار شد نمایانگر ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه صنایع برای حمایت از ورزش است.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام ساوه نیز موفقیت در کارها را منوط به برنامه ریزی دقیق دانست و افزود: بدون بهره گیری از اصول مدیریتی، نظارت صحیح و ارزیابی نمی‌توان به موفقیت دست یافت.

حمیدرضا ثمری‌خلج با بیان اینکه در حوزه ورزش نباید صرفا به مقوله رشد توجه داشت، گفت: در ورزش باید به توسعه توجه بیشتری شود و براساس نظام جامع تربیت بدنی و توسعه ورزش کشور، به چهار مولفه ورزش همگانی و تفریحی، ورزش پرورشی یا استعدادیابی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای نگاه متوازن و همه جانبه داشت.

وی افزود: برخورداری از جامعه پویا و با نشاط در گرو داشتن نیروی انسانی سالم و پرانرژی است و ورزش تنها راهکار حفظ سلامت افراد و تقویت نشاط و شادابی در جامعه است.

وی دو رشته ورزشی فوتبال و بدنسازی و پرورش اندام را پرمخاطب ترین رشته‌های ورزشی در ساوه بیان کرد و افزود: این دو رشته ورزشی جوانان زیادی را جذب خود کرده‌اند و آمار بالای ورزشکاران در این رشته‌ها مسئولیت مدیران را برای حمایت و خدمت رسانی چندبرابر می‌کند.

ثمری‌خلج با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی قویترین مردان ایران به میزبانی شهر صنعتی کاوه که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات نقطه عطفی در توسعه این ورزش در ساوه شده است و به دلیل وجود جوانان مستعد و علاقمند به این ورزش مسئول برگزاری مسابقات که از کارآفرینان و صنعتگران شرکت پولاد کاوه مستقر در شهر صنعتی کاوه بوده و رییس کمیته قوی ترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران است متعهد شد که با هزینه خود نسبت به تاسیس خانه قویترین مردان ایران در ساوه به شرط واگذاری زمین اقدام کند.

وی از مسئولان شهرستان خواست تا نسبت به واگذاری زمین به منظور احداث خانه قویترین مردان ایران در ساوه همکاری لازم را بعمل آورند تا جوانان مستعد ساوجی از این مزیت برخوردار شوند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از حامیان این رشته ورزشی از "محمود قراچورلو" رییس کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل شرکت پولاد کاوه به دلیل میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی قویترین مردان ایران در این واحد تولیدی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه احکام هیات رییسه و عوامل اجرایی هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه به آنان اعطا شد. "رویا کرمی" به عنوان نائب رئیس و "فرهاد سقایی" به عنوان دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ساوه معرفی شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group