جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رییس دادگستری شهرستان ساوه بر ضرورت انعطاف در برخی قوانین به منظور پیشگیری از بروز چالش در صنعت و رونق در تولید تاکید کرد.

هادی ملکی شامگاه دوشنبه ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری شهرستان ساوه که در دفتر اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد، اظهار کرد: ساوه از معدود شهرهایی است که مشکلات صنایع  آن در حوزه شهرستانی کم است و اغلب مشکلات در حیطه اختیارات استانی و ملی است.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی دقیق موانع پیش روی تولید با حضور مدیران صنایع و مسئولان استانی و شهرستانی برشمرد و افزود: در این نشست ها تلاش می شود تا اجرای قانون با دید بازتر بررسی شده و انعطاف بیشتری به خود بگیرد تا در سال‌جاری که به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گرفته است، مانع زدایی از تولید به معنای واقعی صورت گیرد.

رییس دادگستری ساوه افزود: رفع موانع تولید منوط به اصلاح قوانین دست و پاگیر و انعطاف در قوانین مرتبط با تولید است.

وی در خصوص بیماری کارگران در حین کار نیز توضیح  داد: تشخیص ارتباط بیماری با کار بر عهده پزشکی قانونی است و با مشورت پزشک متخصص ارتباط بیماری با کار مشخص و برابر قانون رفتار می شود.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: بازرسین اداره کار در خصوص بیماری ناشی از کار اظهار نظر نمی کنند بلکه کارشناس دانشکده علوم پزشکی اظهار نظر اولیه را خواهد کرد که قابل اعتراض بوده و در هیات سه نفره تصمیم گیری خواهد شد.

مجید علیپور افزود: بیماری هایی نظیر نقص حرکتی، افت شنوایی و افت بینایی از جمله بیماری های شایع در محیط کار است که برابر ضوابط بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری می شود.

در این نشست برخی مدیران صنایع به بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید پرداختند.

مشکلات تامین و تعرفه برق، مشکلات واگذاری اراضی و موانع زیرساختی در شهرک های صنعتی، کمبود نیروی کار در صنایع، افزوده شدن هزینه های پنهان به صنعت به دلیل کمبود نیروی انسانی در واحدهای تولیدی، بکارگیری از ظرفیت نیروی کار اتباع خارجه و افاغنه برای جبران کمبود در نیروی کار، استفاده از مشوق های قانونی برای ایجاد انگیزه به منظور جذب نیروی کار، اعمال مشوق ها و معافیت های مالیاتی در راستای حمایت از تولید، عدم تایید آمار صنایع از سوی اداره صمت از جمله مشکلات و مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص  آن بحث و تبادل نظر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group