شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساوه، جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران از کتاب "جامانده" خاطرات همسر پاسدار شهید حسین حاجیلو که به قلم زهرا خدایی نوشته شده است، رونمایی شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: معرفی ادبیات و کتاب دفاع مقدس یک کار جهادی است و چه بهتر که این نوع ادبیات از حالت عادی نویسی خارج و با خلاقیت و تنوع به نگارش درآید که در این کتاب به خوبی دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: زوایای پنهان دوران دفاع مقدس به ویژه خاطرات رزمندگان و خانواده های آنان باید با ابزار ادبیات آشکار شود تا بتوان مفهوم ایثار و شهادت را سینه به سینه منتقل کرد.

وی بیان کرد: کتاب می‌تواند به عنوان یک ابزار فرهنگی در مقابل شبیخون و جنگ فرهنگی دشمنان اثر بخش باشد و پرداختن به ادبیات دفاع مقدس در واقع انتقال مفاهیمی است که از دوران هشت سال جنگ بجا مانده و تداعی کننده خاطرات شیرین و ماندگار آن مقطع از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: تجلیل و گرامیداشت نقش آفرینان دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و شبهه افکنی در روایت اصلی جنگ هست ساله، یک وظیفه همگانی است.

علی میرزایی در ادامه به ویژگی‌های دفاع مقدس پرداخت و  گفت: دفاع از نظام اسلامی و آرمان‌های اسلامی، دفاع از ارزش‌ها و خاک میهن اولین ویژگی دوران هشت سال جنگ بود و  دومین ویژگی یک مدل سازی جدیدی برای حضور مردم در دفاع از اسلام بود. بروز استعدادها و شبکه جدیدی از نیروهای زبده و جان برکف که به صورت داوطلبانه در دفاع از کیان اسلامی جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند که این یک نوع مدل سازی جدیدی بود.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث انقلاب بود و موجب اتحاد در بین همه اقوام انقلاب اسلامی بود که پس از ۱۴۰۰ سال در سراسر کشور شکل گرفت و تنها جنگی بود که یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در نیامد.

فرماندار ساوه در ادامه بروز عالی‌ترین فضایل اخلاقی و عروج معنوی رزمندگان از دیگر ویژگی‌های دوران دفاع دانست و افزود: دوران هشت سال جنگ نمایشگاهی از ایثار، فداکاری، بخشش و ایستادگی رزمندگان بود و امروز حسرت آن روزها را می‌خوریم.

وی سرمایه سازی برای کشور را از دیگر ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد که موجب خوداتکایی، خودباوری و تقویت قدرت بازدارندگی در تمام عرصه‌ها برای نظام اسلامی شده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به انتشار کتاب "جامانده" اظهار کرد: تقویت ادبیات دفاع مقدس برای مقابله به تهدیدها یک ضرورت و انتشار کتاب جامانده  عاملی برای تقویت ادبیات دوران دفاع مقدس است. تحلیل ساده و روان، خاطرات پندآموز همسر شهید حاجیلو با مرد آسمانی خود بسیار آموزنده و شیرین است.

احمد جمالی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس وهمرزم شهید حاجیلو نیز با اشاره به اینکه این شهید در عملیات کربلایی چهار به فیض شهادت نایل آمد، گفت: شهدا در راستای واقعه عاشورا حرکت کردند و با اقتدا به سید و سالار شهیدان جان خویش را در راه اسلام تقدیم کردند. آسایش و امنیت را مدیون و مرهون شهدایی نظیر شهید حاجیلو هستیم.

همسر شهید حاجیلو نیز با بیان خاطراتی از دوران زندگی مشترک خویش با این شهید والام مقام گفت: شهید حاجیلو در خصوص حفظ حجاب، خواندن نماز اول وقت و قرائت قرآن بسیار سفارش می‌کردند  همواره مقید به خواندن نماز اول وقت و قرائت قرآن بود.

زهرا خدایی نویسنده کتاب جامانده نیز گفت: کتاب جامانده بر خلافت تصور مردم حاصل تلاش من نیست بلکه حاصل ۶ سال زندگی عاشقانه است. جا مانده حاصل قلم من نیست حاصل از خود گذشتگی همسر شهید است. همسری که صفات دلسوزی و فداکاری و مهربانی یک قطره از دریای صفات اوست. جا مانده حاصل یک قطره از خون شهید حسین حاجیلو است.

 وی افزود:  نان حلال پدرم، زحمات شبانه‌روزی مادرم و همراهی بی دریغ همسرم بود که امروز من در این مسیر که یقین دارم مسیر معنوی و روشنی است هستم و از بابت این سه نعمت بزرگ زندگی‌ام خدا را شاکرم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group