سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مباحث و گمانه زنی ها در مورد اینکه ممکن است با توجه به شرایط خشکسالی قرارداد طرح انتقال آب به ساوه فسخ شود، نادرست است و اجرای این پروژه مصوب و ملی با قوت تداوم خواهد یافت.

حجت‌الاسلام «محمد سبزی» روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در مورد طرح انتقال آب از سد کوچری، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و اقلیم ساوه اگر هر چه سریع تر فکری به حال تامین نیازهای آبی این شهرستان نشود، در آینده به مشکلات اساسی برخورد می کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار مجلس دوازدهم پیگیری اجرای طرح انتقال آب به ساوه بودم و همه تلاش خود را برای تکمیل طرح و بهره مندی مردم ساوه از این نعمت الهی به کار خواهیم گرفت.  

به گفته او، تاکنون کار لوله گذاری ۲۰ کیلومتر از مسیر خط انتقال این طرح انجام شده است و برای تکمیل آن نیز ضمن دریافت مجوزهای لازم از وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه، مناقصه قیمت برگزار شد و پس از باز شدن پاکت ها، در نهایت از میان سه پیمانکاری که اعلام آمادگی کردند، قرار است به زودی با یکی از آنها قرارداد منعقد شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه انتقال آب سد کوچری به ساوه یک طرح بزرگ ملی به شمار می آید و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که با توجه به کسری بودجه دولت، باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن استفاده شود.

سبزی عنوان کرد: شتاب بخشی در اجرای طرح انتقال آب از سد کوچری برای شهر ساوه، یک ضرورت است و باید در اولویت قرار گیرد زیرا اکنون کار انتقال آب این سد به چند شهر در مسیر انجام شده و فقط شهرستان ساوه باقی مانده است.

سد کوچری در شهرستان گلپایگان واقع شده است که از طریق خط انتقال هم اکنون شهرهایی مانند قم و خمین از آب این سد بهره مند هستند.

آب آشامیدنی شهر ساوه از طریق سد الغدیر و ۲۹ حلقه چاه تامین می شود و به دلیل کیفیت پایین، شهروندان ناگزیرند برای مصارف شرب و پخت و پز در منازل خود دستگاههای تصفیه آب نصب کنند یا از ایستگاههای فروش در سطح شهر نیاز خود را تامین نمایند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group