پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

استاندار استان مرکزی بر رفع برخی ابهامات و سوء تفاهمات بین کارگران و کارفرمای شرکت لاستیک پارس تاکید کرد و گفت: کارفرمای شرکت مراعات حال کارگران را مد نظر قرار دهد و سعه صدر بیشتری نشان دهد و کارگران نیز به تنش‌ها و تحریکاتی که عده‌ای ‌از بیرون فضای کار انجام می‌دهند، توجهی نکنند.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح نتایج جلسه بررسی مشکلات کارگران شرکت لاستیک پارس که با حضور مدیران استانی و شهرستانی، نمایندگان کارگران و کارفرمای شرکت لاستیک پارس در فرمانداری ساوه برگزار شد پرداخت و اظهار کرد: کارفرمای شرکت باید مدیریت خود را بیشتر و تقویت کرده و کارگران نیز باید دقت کنند که از بیرون از فضای کار و تولید توسط عده‌ای تحریک نشوند و صرفا به اخبار صحیح توجه کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی از کارگران به صرف اطلاع از اخباری درست یا نادرست دست از کار کشیده بودند، اما اکثر کارگران شرکت دلسوزی لازم را نسبت به فضای کار و تولید در این کارخانه دارند و در این جلسه مقرر شد کارفرمای شرکت با سعه صدر بیشتری در حوزه مدیریتی عمل کند.

استاندار مرکزی با اشاره به پرداخت به موقع حقوق کارگران این شرکت گفت: میانگین حقوق دریافتی کارگران این شرکت به نسبت میانگین حقوق بسیاری از واحدهای تولیدی شهرستان بالاتر و مطلوب است و پرداخت حقوق به موقع صورت می‌گیرد و نداشتن حقوق معوقه یکی از امتیازات مهم این واحد تولیدی است.

وی بیان کرد: تمامی شرایط لازم برای برقراری ارتباط خوب و مناسب بین کارگران و کارفرمای این شرکت وجود دارد و در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون کارگری، شورای تامین و مدیران کل صمت و کار استان تشکیل شد با توافق بعمل آمده بین نمایندگان کارگران و کارفرما مقرر شد که فعالیت تولیدی در این شرکت از روز شنبه پنجم تیرماه به صورت جدی آغاز شود و کارفرما نیز مراعات حال کارگران را کرده و کارگران نیز به تنش‌ها و تحریکاتی که عده‌ای ‌از بیرون فضای کار انجام می‌دهند توجهی نکنند. شورای اسلامی کار شرکت لاستیک پارس نیز مکلف شد تعامل بین کارگر و کارفرما را تقویت کند.

آقازاده در خصوص برخی اخراج‌های کارگران در چند روز اخیر گفت: برابر قانون، اخراج کارگرانی که قرارداد آنها به اتمام رسیده است حق کارفرماست و کارگر به هیچ وجه نمی‌تواند در این خصوص دخالت کند.

وی تصریح کرد: هرگونه اخراج کارگری در یک محیط کاری باید برابر قانون کار صورت گیرد و قرار بر این شد که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی موضوع اخراج کارگران را بطور دقیق بررسی کند.

به گفته استاندار مرکزی، برابر قانون، عقد یا تمدید قرارداد کار از اختیارات کارفرماست و دخالت کارگران یکی از ابهامات و چالش‌های پیش روی نیروی کار شاغل در این شرکت است. کارگران نمی‌توانند نسبت به اخراج فرد یا افرادی از شرکت اعتراض کنند.

او تصریح کرد: هرگونه اخراج نیروی کار از شرکت با دلایلی که از سوی کارفرما مطرح می‌شود صورت می‌گیرد و اداره کار طبق قانون مکلف است دلایل کارفرما را بررسی و تصمیم گیری کند. چنانچه اخراج نیروی کار بر مبنای مبانی قانونی بوده باشد از اختیارات کارفرماست و هیچ کس نباید دخالت کند.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group