پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر طنز در این شهرستان خبر داد و گفت: ایجاد فضایی با نشاط مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، «حسین محمودی‌فر» با اشاره به فراخوان جشنواره تئاتر طنز در سطح شهرستان، گفت: این جشنواره با همکاری دفتر نمایندگی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ساوه مهرماه سال جاری پس از ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از حقوق شهروندی و ایجاد نشاط و شادابی در شرایط کنونی و شیوع ویروس منحوس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: شادی و نشاط اجتماعی برای رشد و تعالی جامعه ضروری است و نشاط کم سبب می‌شود جامعه از پویایی به جامعه‌ای خشن تبدیل شود.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: یکی از روش‌های ایجاد نشاط، بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها است که در راستای بازتولید «امیدواری اجتماعی» نیز نقش موثری در ایجاد نشاط خواهد داشت و از آنجایی که هنر نمایش به عنوان یک رسانه شناخته می‌شود، می‌توان با استفاده از ظرفیت هنرمندان گام بلندی در جهت ایجاد نشاط اجتماعی برداشت.

محمودی فر افزود: محورهای نخستین جشنواره تئاتر طنز شهرستان ساوه کارکرد طنز در آثار دفاع مقدس، توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی، توجه به طنز در ادبیات و فرهنگ فولکلور و ویروس کرونا است.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از گروه‌های برگزیده نیز جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۲۰ تیرماه امسال اعلام شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group