جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک: باید تولید کننده و صادر کننده باشیم نه مصرف کننده و وارد کننده، تا اقتصاد کشور شکوفا و مستقل شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی سه شنبه پنجم اسفندماه در جریان بازدید از کارخانجات نورد و لوله صفا ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای رونق و جهش در تولید باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار کرد: تولید یک عبادت و یک فریضه است و در دین مبین اسلام عرق کارگر، خون شهید و قلم علما به دلیل اینکه سمبل جبهه فرهنگی، اقتصادی و نظامی مقدس است.

وی، حل مشکلات اقتصادی را لازمه تلاش و مجاهدت در جبهه اقتصادی دانست و افزود: تحقق رونق و جهش در تولید بستگی به کار و مجاهدت در جبهه اقتصادی دارد تا بتوان در حوزه اقتصادی کشور گشایش ایجاد کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه متاسفانه اقتصاد ایران وابسته به صادرات نفتی و واردات کالا بوده است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های داخلی کشور باید اقتصاد ایران از متکی بودن به صادرات نفتی خارج شود و ریل گذاری که در گذشته برای اقتصادی ایران انجام شده تغییر مسیر دهد حتی نفت خام هم صادر نشود بلکه در قالب تولیدات و فرآورده های نفتی صادر شود تا برای کشور ارزش افزوده و ارزآوری داشته باشد.

وی مشکلات مربوط به بانک مرکزی، گمرک، سیستم بانکی و تشریفات اداری را از جمله موانع پیش روی تولیدکنندگان بیان کرد و گفت: نظام بانکی و گمرکات باید حامی واقعی تولید در کشور باشند، تولیدی که منجر به ارزش افزوده شده و مولد ثروت باشد تا معنای واقعی جهش در تولید محقق شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه کشاورزی و صنعت مولد ثروت هستند، گفت: قوای سه گانه باید از تولید و اشتغال حمایت کنند و جلوی سوء استفاده برخی افراد در لباس کارآفرینی گرفته شود. یقینا کارآفرین واقعی دنبال سوء استفاده نیست و هدف یک کارآفرین واقعی ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای کشور و حضور موثر در بازارهای جهانی است.

وی همچنین از تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: خوشبختانه تهدیدات دشمن در لباس تحریم و فشار اقتصادی به فرصت تبدیل شده است و جامعه کارگری و کارفرمایی با تلاش مضاعف باید ریشه های وابستگی را قطع کنند و از تهدید به عنوان فرصتی برای خودکفایی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید تولیدکننده و صادرکننده باشیم نه مصرف کننده و وارد کننده تا اقتصاد کشور شکوفا و مستقل شود و از هرگونه وابستگی به خارج از مرزها نجات یافته و کالای خود را صادر کنیم تا دیگران مصرف کننده کالای ایرانی باشند.

وی، تحقق صادرات ۲۰۰ میلیارد دلاری غیرنفتی برای ایران را یک آرزوی دست یافتنی دانست و افزود: با برنامه ریزی و تلاش می توان بستر صادرات ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات غیرنفتی را برای کشور فراهم کرد.

وی، گفت: عمده فعالیت حوزه بازرگانی وزارت صمت، واردات محوری و تنظیم بازار داخلی بوده است در حالی که باید پا را فراتر گذاشت و این وزارتخانه با صادرات محوری بستر صادرات کالا به خارج از مرزها را فراهم کند تا عزت و اقتدار کشور تقویت شود و اقتصاد مقاومتی که همانا توسعه صادرات و تامین نیازهای داخلی است محقق شود.

امام جمعه اراک، سیاست جدی این دولت و دولت آینده را حمایت واقعی از صنعت و کشاورزی بیان کرد و افزود: شهرستان صنعتی ساوه کانون بزرگ صنعت کشور با فعالیت نزدیک به ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ است و حل مشکلات و موانع پیش رو مرهون حمایت مسئولان است.

وی با اشاره به ظرفیت کارخانجات نورد و لوله صفا در تامین نیاز داخل و خارج کشور به انواع لوله و پروفیل و نورد اظهار کرد: تولید لوله گاز مصرف داخل در این کارخانه بزرگ لوله سازی از ظرفیت های کشور و این شهرستان صنعتی است و با حمایت واقعی می توان این نوع کارآفرینی که هم اکنون اشتغالی قریب به سه هزار نفر را ایجاد کرده است توسعه داد.

مدیرعامل کارخانجات نورد و لوله صفا نیز گفت: اگر حمایت های واقعی دستگاه قضائی  از این کارخانجات نبود قطعا شرکت نورد و لوله صفا به سرنوشت هپکوی اراک دچار می شد، اما رویکرد جدید دستگاه قضائی در حمایت از تولید موجب شده است که مشکلات کاهش یافته و همچنان در سنگر تولید فعالیت کنیم.

محمدرستمی صفا افزود: در حوزه حمایت از تولید و اشتغال با وجود مشکلاتی که پیش روست، حقوق کارگران به موقع پرداخت شده است و ظرفیت تولید را در صورت حمایت واقعی افزایش خواهیم داد.

وی مشکلات نظام بانکی را مهمترین مشکل پیش روی این شرکت دانست و افزود: در صورت حل مشکلات بانکی، این شرکت قادر است سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد.

او  گفت: قریب به ۸۰ درصد لوله های گاز مورد نیاز کشور در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف می شود، حتی لوله های گاز زیر دریا و درون چاه نفت در این واحد صنعتی و تولیدی به عنوان بزرگترین کارخانه لوله ساز دنیا تولید می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد.

رستمی صفا با اشاره به قدمت ۵۰ ساله این مجموعه، گفت: این مجموعه سه میلیون و ۶۷۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد که لوله‌های از سایز ۱۰ میلی متر تا ۳۰۰۰ میلی متر را با گریدهای مختلف و بهترین روش‌های رول بندینگ تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه جزو سه کارخانه‌ای در کشور است که لوله های نفت و گاز را تولید می‌کند، اظهار کرد: ظرفیت تولید این کارخانه دو برابر دو کارخانه دیگر است که در راستای تولید لوله‌های نفت و گاز در کشور فعالیت می کند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در سفر یک روزه به ساوه با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه، بازدید از شرکت بن رو و شرکت نورد و لوله صفا، قوطی سازی و بازدید از حوزه علمیه امام صادق علیه السلام و درمانگاه کریم اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های سفر آیت الله دری نجف آبادی به شهرستان ساوه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group