جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه نظارت را لازمه پایداری و جلوگیری از گرانفروشی در بازار دانست و افزود: هرگونه برخورد سلیقه ای و اهمال کاری در برخورد با محتکران و گرانفروشان پذیرفتنی نیست.

علی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به تشریح جزئیات جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار شهرستان ساوه پرداخت و اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی وضعیت بازار و برنامه‌ریزی جهت تامین و توزیع اقلام اساسی و اتخاذ تدابیر و کنترل بازار تشکیل و بر استمرار فعالیت گشت‌های سیار با هدف حضور محسوس و غیرمحسوس بر بازار و برخورد با متخلفین تاکید شد.

وی با تاکید بر لزوم احداث انبار کالاهای ضروری در مواقع بحرانی، افزود: ایجاد انبار ذخیره کالاهای اساسی برای مدیریت توزیع ضروری است. براین اساس مقرر شد ادارات و دستگاه های اجرایی ذیربط ملزم به پایلوت قرار دادن شهرستان ساوه برای ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز شهروندان با هماهنگی از سوی مدیران کل مربوطه شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های صنفی و اعضای ستاد تنظیم بازار باید هدف مشترک در بحث مبارزه با افراد متخلف و گرانفروش را در دستور کار خود قرار دهند تا زمینه رضایت مردم از بازار فراهم شود، گفت: نوسانات ارزی ناشی از تحریم‌ها موجب شده است که برخی کالاهای اساسی افزایش قیمت پیدا کند که در این رابطه فشار بسیار زیادی بر مردم وارد می‌شود و نیاز به بازنگری و نظارت موثر دارد.

 وی خواستار تقویت شبکه نظارت از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف در راستای نظارت بر عرضه و تقاضا در بازار و نیز صنایع شهرستان شد و افزود: ایجاد ساختار لازم برای تامین و توزیع در اقلام به گونه‌ای که هیچ کمبودی در بازار احساس نشود از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه با اشاره به تامین داروی مورد نیاز شهروندان بویژه بیماران کرونایی گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان مکلف است با نظارت دقیق در جذب و توزیع دارو بویژه درخصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص اقدام کند.

وی همچنین ساماندهی و نظارت بر توزیع آرد مورد نیاز خبازی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید هیچ کمبودی در تامین آرد مورد نیاز  خبازی‌ها در سطح شهرستان احساس شود. علاوه بر آن موضوع کیفی بودن آرد برای پخت نان ضرورت دوچندان دارد.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان ساوه همچنین خواستار اتخاذ سازوکار مناسب و تمهیدات لازم برای تامین اقلام ضروری مردم در در روزهای پایانی سال شد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی از هم اکنون در ستاد تنظیم بازار شهرستان ساوه صورت گرفته است و به مردم این اطمینان را خواهیم داد که هیچ نگرانی در تامین اقلام و مایحتاج ضروری خود نداشته باشد.

وی با تاکید بر برخورد متوازن با محتکران و پیشگیری از هرگونه برخورد سلیقه‌ای گفت: دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی نباید اجازه دهند عده‌ای سودجو و فرصت طلب با احتکار کالاهای اساسی فضای بازار را ملتهب کنند. هرگونه برخورد سلیقه‌ای و اهمال کاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

به گفته فرماندار ساوه تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت‌گذاری منطقی و متعادل اقلام اساسی مورد نیاز مردم و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و رضایتمندی آنان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید مجدد بر نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی در راستای کنترل و تنظیم بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی تصریح کرد: تنظیم بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و تمامی دستگاه‌ها باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند و در صورت کمبود کالا در بازار، در سریعترین زمان ممکن نسبت به تامین مایحتاج ضروری و اقلام مورد نیاز مردم اقدام کنند. در نظر گرفتن منافع تولید کننده و حقوق مصرف کننده در مدیریت بازار مورد توجه است تا شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هم چرخ‌های تولید بچرخد و هم مصرف کننده کالا را با قیمت متعادل تهیه کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group