شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

اگرچه ساوجی ها را به جادوگری در فوتسال می شناسند و سابقه قهرمانی های کشور و آسیا در قاب افتخارات شان حک شده است و در سالهای اخیر هم تیم خوشه طلایی در ورزش فوتبال حتی تا آستانه لیگ برتر هم پیش رفت اما در میان هیاهوی فوتسال و فوتبال، خبر آمد که جوانان گمنام و کم ادعای شهر انار در ورزش هندبال هم توانستند خود را به لیگ دسته اول ایران برسانند.

حتی رسانه ها هم از حضور این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم کشور چندان مطلع نبودند و بازیکنان و کادر مربیگری تیم هندبال شهرداری ساوه در رقابت های پارسال کشور خوش درخشیدند و در حالی که قراردادی هم نداشتند موفق به راهیابی به رقابت های لیگ دسته اول کشور شدند و حالا این احتمال وجود دارد که با ظرفیت های بالای این جوانان حتی نام ساوه را در قله هندبال کشور و لیگ برتر حک کنند.

مسابقات هندبال لیگ دسته اول کشور قرار است در آذر امسال به صورت متمرکز در سالن فدراسیون هندبال و به میزبانی تهران برگزار شود.

 در گفت و گویی که با سرمربی تیم و رئیس هیات هندبال ساوه داشتیم، آنها بسیار خوشبین هستند که جوانان هندبالیست ساوه بتوانند در این مسابقات شگفتی ساز شوند و این شهرستان را دارای یک تیم لیگ برتری در ورزش هندبال کنند؛ رویایی که حالا دور از دسترس نیست اما مستلزم حمایت و رفع مشکلات مالی و تامین امکانات برای این تیم است.

البته این تیم با مشکلاتی پا به مسابقات گذاشت که شاید فقط غیرت بتواند در چنین شرایطی موفقیت را محقق کند؛ تصور کنید کل هزینه های سال گذشته تیم هندبال شهرداری ساوه فقط ۲۰ میلیون تومان و آن هم صرف لباس و تغذیه تیم شد اما حالا داستان متفاوت از سال گذشته است و قطعا این تیم به حمایت همه مسئولان و مهمتر از همه شهرداری ساوه به عنوان متولی باشگاه دارد.

صعود به لیگ برتر دور از دسترس نیست

سرمربی تیم هندبال شهرداری ساوه به ایرنا، گفت: این تیم متشکل از بازیکنان بومی است که از رده های پایه به سطح جوانان و امید رسیدند.


«جواد علیشاهی» اظهار داشت: تیم هندبال شهرداری ساوه در رقابت های لیگ ۲۵ تیمی کشور که سال ۱۳۹۷ در قالب ۲ گروه در شهر قم برگزار شد، رتبه دوم گروه خود را کسب کرد و قرار شد که چهار تیم برتر این مسابقات در اسفند پارسال با هم دیدار کنند تا تکلیف تیمهای صعود کننده به لیگ یک مشخص شود.
وی ادامه داد: اما به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو شد و فدراسیون هندبال تصمیم گرفت که تیم های اول و دوم را راهی لیگ دسته اول کند که تیم ساوه مشمول این اقدام شد و امسال باید برای مسابقات لیگ یک خود را آماده کنیم.
علیشاهی گفت: برخی از بازیکنان ما به دلیل خدمت سربازی یا رفتن به سایر تیم‌ها امسال ما را همراهی نمی کنند و در این شرایط باید نسبت به جذب بازیکن و انعقاد قرارداد جدید با بازیکنان کنونی اقدام کنیم که از نظر مالی مشکلاتی برای این کار داریم.
وی اظهار کرد: تمام موجودی تیم هندبال ساوه در حال حاضر ۶ عدد توپ است و از نظر لباس و سالن تمرین به شدت در تنگنا قرار داریم.
علیشاهی گفت: کل هزینه ای که سال گذشته برای تیم هندبال ساوه شد و توانست راهی لیگ دسته اول کشور شد، رقم باورنکردنی ۲۰ میلیون تومان بود.
وی ادامه داد: اما حالا که تیم به دسته بالاتر صعود کرده است، دیگر نمی توان با این رقم ها بازیکن را در تیم نگه داشت زیرا حداقل برای هر یک از ۱۶ بازیکن ۱۰۰ میلیون ریال باید در نظر بگیریم.
سرمربی تیم هندبال شهرداری ساوه گفت: پیش بینی هزینه های امسال تیم در لیگ دسته اول حدود سه میلیارد ریال است و از طرفی در این مسابقات هر تیمی مانند ما که متشکل از بازیکنان جوان و دونده است که نسبت به سایر تیمها تمرینات منظمی داشته ایم حتما می تواند نتیجه بگیرد و صعود به لیگ برتر دور از دسترس نیست.
علیشاهی گفت: نامه هایی برای کمک به تیم را به فرماندار،  نماینده مردم ساوه و معاون خدمات شهری شهرداری نوشتیم و از رسانه ها هم درخواست می کنیم که به این تیم نوپا کمک کنند زیرا تا زمان صعود به لیگ دسته اول بسیاری از مردم و مسئولان ساوجی نمی دانستند که این شهرستان در لیگ هندبال کشور تیم دارد.
وی گفت: جوانان بی ادعای ساوجی در اوج گیری ورزش هندبال نقش مهمی دارند و انتظار داریم که مسئولان و بخش صنایع شهرستان از این تیم در آستانه رقابت های لیگ دسته اول و تحقق آرزوی لیگ برتری شدن حمایت کنند تا ثابت شود ساوه نه فقط در ورزش فوتسال و فوتبال بلکه در هندبال هم حرف های زیادی برای گفتن در سطح کشور دارد.
وی گفت: اکنون با مشکلاتی از قبیل نداشتن سالن برای تمرین، توپ و لباس مواجه هستیم و با این وضعیت نمی توانیم پا به مسابقات پیش رو بگذاریم در حالی که اکنون در تیم های ملی نوجوانان و ساحلی کشور بازیکنانی از تیم هندبال ساوه دعوت شده اند که باعث افتخار ورزش دوستان این شهرستان به شمار می آید.
سرمربی تیم هندبال شهرداری ساوه گفت: اگر فقط یک سوم هزینه هایی که برای ورزش فوتسال در ساوه می شود از تیم هندبال دسته اولی این شهر انجام شود قطعا ضمن برگشت سرمایه، موفقیت هایی را در راستای پرآوازه تر شدن نام این شهرستان به همراه خواهد داشت.
علیشاهی گفت: مسابقات لیگ دسته اول به صورت گروهی و متمرکز در آذر ماه و در سالن هندبال فدراسیون در تهران برگزار می شود و تا هشتم آبان نیز باید مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به عنوان هزینه ورودی مسابقات واریز کنیم.

هندبالیست های ساوه را تنها نمی گذاریم

رئیس هیات هندبال شهرستان ساوه که در عین حال معاون خدمات شهری شهرداری نیز می باشد در این خصوص به ایرنا، گفت: تیم هندبال شهرداری ساوه متشکل از بازیکنان جوان، آینده دار و بومی است و شهرداری هم در حد بضاعت خود از این تیم حمایت کرده و همچنان به تداوم این حمایت ها خواهد پرداخت.
«محسن مددی» به ایرنا، گفت: جای تأسف دارد که این بازیکنان در حالی که می توانند قهرمان و سبب بلند آوازه شدن نام ساوه شوند اما توجه چندانی به آنها نشده است.


وی گفت: تیم هندبال شهرداری ساوه در مسابقات لیگ دسته دوم کشور خوش درخشید و موفق به صعود به رده بالاتر شد و ما هم پیرو درخواست سرمربی تیم نسبت به تامین مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای ورودی مسابقات لیگ دسته اول اقدام کردیم.

مددی افزود: امیدواریم با حمایت های همه جانبه شهرداری و سایر مسئولان شاهد تداوم روند صعودی تیم هندبال ساوه و حضور آنها در لیگ برتر کشور باشیم.
رئیس هیات هندبال ساوه گفت: طبق برآوردها برای راهی کردن تیم هندبال شهرداری ساوه به مسابقات لیگ یک به اعتباری حدود سه میلیارد ریال نیاز است که اگرچه رقم چندان زیادی نیست اما با توجه به اوضاع مالی شهرداری تلاش می کنیم در این خصوص کمک کنیم.
وی افزود: تامین نیازهای مالی تیم هندبال را در جلسه هیات مدیره مطرح و از شهردار ساوه نیز مساعدت خواهیم گرفت تا بتوانیم تیم را حمایت و راهی مسابقات کنیم.
وی گفت: سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری متولی این تیم است و با نام شهرداری ساو وارد مسابقات خواهد شد.
عضو هیات مدیره باشگاه هندبال شهرداری ساوه گفت: این تیم خیلی گمنام و مظلوم واقع شد و آنگونه که شایسته است دیده نشد حتی ما هم باورمان نمی شد که چنین درخشش و سیر صعودی داشته باشند و اکنون که به این جایگاه مهم رسیده اند لازم است همه از تیم برای موفقیت های بیشتر و صعود به لیگ برتر هندبال ایران حمایت کنند.
مددی گفت: بازیکنان تیم هندبال با کمترین امکانات و بدون ادعا توانستند نام ساوه را در بلندای لیگ هندبال کشور مطرح کنند و در حالی که سال گذشته در لیگ ۲ قراردادی نداشتند اما امسال تلاش خواهیم کرد که با آنها قراردادی منعقد شود تا بر انگیزه بازیکنان و کادر مربیان تیم افزوده شود.

شهرستان ساوه دارای ۲ تیم فوتسال (سن ایچ و شهرداری) در لیگ برتر و دسته اول و یک تیم فوتبال (خوشه طلایی) در لیگ دسته اول کشور است و با صعود تیم هندبال شهرداری به لیگ دسته یک کشور اکنون این شهر دارای چهار تیم در لیگ های ورزشی کشور است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group